نرم افزار جوانی فراتر از زمان در سال 1388 با همکاری موسسه فرهنگی احیاء ثقلین و موسسه فرهنگی هنری آرمان، جهت معرفی شهید دیالمه تولید شده است.

این نرم افزار شامل بخش های زیر می باشد:

 

 حیات طیبه

این بخش شامل: زندگی‌نامه ای متفاوت از شهید گرامی دکتر عبدالحمید دیالمه، سالشمار زندگی ایشان، مروری بر دوران حیاتش به صورت متنی و صوتی، زندگی‌نامۀ پدر و کلام پدرشان در وصف او است. برای مشاهده گزیده ای از این بخش اینجا کلیک کنید.

 

هویت غریب

در این بخش اسناد هویتی شهید دیالمه، مدارک و اسناد تحصیلی‌شان از ابتدایی تا دورۀ دکتری و دست‌نوشته‌های ایشان به نمایش درآمده است، دست‌نوشته‌ها اغلب حاوی شیوۀ برخورد ایشان با مسائل مختلف عقیدتی است و سیر فکری ایشان را نشان می‌دهد.

 

لحظات ماندگار

این بخش مشتمل است بر عکس‌هایی از این شهید بزرگوار از کودکی تا زمان شهادت و نیز حضور ایشان در عرصه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و سخنرانی‌هایشان را به نمایش می‌گذارد.

 

روایت یاران

توصیف شخصیت شهید دیالمه و آشنایی با اخلاق و منش ایشان در قالب توصیفاتی کوتاه و نیز خاطراتی از زبان دوستان نزدیک و خانوادۀ ایشان در این بخش آمده است.برای مشاهده گزیده ای از این بخش اینجا کلیک کنید.

 

اندیشههای زلال

در این بخشی گزیده‌ای از سخنرانی‌های ایشان، در قالب متن و صوت، و نیز مقاله‌ها، مصاحبه‌ها و نطق‌های پیش از دستور ایشان جهت آشنایی بیش‌تر با اندیشه‌های والای شهید بزرگوار دکتر دیالمه آمده است.برای مشاهده گزیده ای از این بخش اینجا کلیک کنید.

 

آثار بی‌نشان

اسنادی که شهید دیالمه برای گرفتن رأی عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر آماده کرده بودند، آثار هنری‌شان در قالب فیلم، نمایشنامه، طراحی جلد کتاب‌(خلافت دائمی) و نیز پرسش‌نامۀ تهیه شده برای مجمع احیای تفکرات شیعی(بنیانگذار این مرکز: شهید دیالمه) در این بخش به نمایش درآمده است. در همین بخش با عنوان‌های سخنرانی‌های ایشان که در مناسبت‌های مختلف ایراد کرده‌اند و هم‌اکنون در لوح‌های فشردۀ رایت بیداری در دسترس است می‌توانید آشنا شوید.

 

معرکۀ اصلی

موضوع و محل هر سخنرانی به تفکیک درخت موضوعی و متن دو کتاب باقی‌مانده از شهید دیالمه در این بخش مشاهده می شود. برای مشاهده عنوان برخی سخنرانی‌ها اینجا کلیک کنید.

 

جوان‌ترین نمایندۀ ملت

تراکت‌های تبلیغاتی شهید دیالمه در زمان نامزدی مجلس شورای اسلامی، حضور ایشان در هیئت‌رئیسۀ سِنی مجلس و نطق‌هایی که در مجلس داشته‌اند در این بخش به نمایش درآمده است.

 

رجعت سرخ

شرح واقعۀ شهادت ایشان به همراه ۷۲ نفر از یاران انقلاب در دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰، به صورت فیلم و متن ، دعوت‌نامۀ جلسۀ حزب در هفتم تیر، شرح خوابی که یکی از شاگردان ایشان پیش از شهادت برایشان در نامه‌ای بازگو کرده‌اند(این نامه در هنگام شهادت همراه شهید بوده است)، اسامی شهدای واقعه هفتم تیر، انعکاس آن در مطبوعات آن زمان، یادوارۀ ایشان در مجمع احیای تفکرات شیعی، متن ترحیم، و سخنرانی امام خمینی(ره) پس از واقعۀ هفتم تیر در سوگ این عزیزان در این بخش در دسترس است. برای مشاهده گزیده ای از این بخش اینجا کلیک کنید.

 

نظرها

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .