... نكته قابل توجه در طول مبارزات شهيد ديالمه اين بود كه مي كوشيد تا همه رفتارهايش از جلسات و درس ها گرفته تا مبارزات سياسي اش بر اساس عملكرد اسوه هاي الهي و ائمه معصومين(ع) باشد، از اين جهت به شدت از رفتارهاي غير اصولي و كور حتي در مبارزه دوري مي جست و مي كوشيد تا راه هايي كه بر مي گزيند خالي از گناه باشد.

با استخراج و طبقه بندي واژگان، اصطلاحات و تعابير به كار رفته در مباحث مطروحه توسط هر شخص مي توان پي برد كه حساسيت هاي او در چه حوزه هايي بوده است، چرا كه پيامبر (ص) فرمودند : من احب شئياً أكثر ذكره (هر كس چيزي را دوست بدارد زياد يادش مي كند).

براي شناخت آرمان ها و دغدغه هاي دكتر ديالمه كليد واژه هاي پر تكرار او را چنين مي يابيم :

مذهب - انسان - زمان - صراط مستقيم - وجود معصوم - انديشه اسلامي شيعي - احياء - روحانيت و مرجعيت - اهل بيت - ثقلين - غدير – عاشورا – انتظار- فاطمه(س)– امام سجاد (ع).

اينان قاموس فكري شهيد بود كه نشانگر شخصيت و انديشه او است.

فضاي حاكم بر كلام او فضايي شيعي بود و رنگ و بوي تشيع علوي درآن غلظت و شّدت داشت. چندان با حرارت از قرآن كريم و اهل بيت(ع) سخن مي گفت كه گويي سرنوشت آن را فقط به او سپرده اند و او يكّه و تنها بايد رسالت هاي الهي را ابلاغ كند ، هنگامي كه از عاشورا و غدير سخن مي گفت تو گويي كه آن را از لابه لاي كتاب ها در نيافته بلكه آن ها را ديده و لمس كرده است، .او همه چيز را جدي مي گرفت و جدي مي گفت

دیالمه عملش بيشتر از كلامش بود .

 

2017-09-29T09:07:44+0330 مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید دیالمه

نوشته شده در تاریخ : 07 مهر 96 | موضوع : دسته بندی نشده

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .