امین آسر و برادرش با الهام از تلخی‌ها و مشکلات دوران کودکی خود به عنوان مسلمان در آمریکا، برای کودکان مسلمان یک سری کتاب نوشته‌اند.  این کتاب‌ها در شهر مپل گروی مینه‌سوتا جاییکه این دو برادر بزرگ شده‌اند نوشته شده‌ است. 
امین آسر 27 ساله و تحصیل کرده دانشگاه برکلی و محمد آسر 30 ساله در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است. این سری کتاب‌ها که برادران آسر نوشته‌اند با نام «noor kids» (بچه‌های نور) برای روشنگری بچه‌های مسلمان و مشکلاتی که آنها در آمریکا با آن مواجه هستند خلق شده است.
 ایده خلق این سری کتابها زمانی آغاز شد که خواهر بزرگترشان باردار بود و این دو برادر دغدغه داشتند که خواهرزاده‌شان و دیگر کودکان مسلمانی که در آمریکا زندگی می‌کنند با چالش‌هایی که آنها در کودکی مواجه می‌شدند بهتر روبر شوند. بسیاری چالش‌ها که کودکان و والدین مسلمان در آمریکا به راحتی نمی‌توانند عنوان کنند از جمله برخوردی که بعد از حمله یازده سپتامبر با مسلمانان می‌شد.
یکی از برادران در بخشی دیگر از دغدغه‌هایش گفت که زمانی کوچک بودم ماه رمضان روزه می‌گرفتم هم‌کلاسی‌هایم درکی از روزه‌داری و برخورد با ما نداشتند و خیلی مواقع با رفتارهایشان ما را آزار می‌دادند.
وی در ادامه افزود: یکی از اهداف ما برای خلق این کتاب‌ها نشان دادن ارزش تعالیم اسلامی است. در کتاب‌ها «بچه‌های نور» داستان‌هایی ساده و روان با مضامینی ازجمله کار خیر و حسادت و دیگر موضوعات اخلاقی برای گروه‌های سنی 4 تا 8 سال نگاشته شده‌ است. این مجموعه چهار کتابی به مبلغ 25 دلار به فروش می‌رسد.

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .