منابع محلی هند اعلام کردند که دولت نام «الله آباد» یکی از شهرهای تاریخی هند را که نامی اسلامی است به یک نام هندو تغییر داده است.

یک مقام ارشد از حزب «کنگره ملی هند» اعلام کرد که این شهر که بیش از یک میلیون جمعیت دارد، از این پس با نام «پارایاگراج» خوانده خواهد شد. به گفته وزیر بهداشت هند این تصمیم در کابینه و با پیشنهاد نخست‌وزیر انجام شده است.

او اضافه کرد:«همه اعضای کابینه از این تصمیم راضی بودند و از امروز نام الله آباد به پارایاگراج تغییر خواهد کرد.» این شهر که زادگاه جواهر لعل نهرو، اولین نخست وزیر هند، به حساب می آید در ۶۵۰ کیلومتری جنوب شرقی دهلی قرار دارد و در قرن شانزدهم توسط حاکمان مغول به این نام خوانده شده بود.

نام جدید به تلاقی رود گنگ و رود یامونا اشاره دارد که محل جشنواره «کهومب ملا» جشنواره بزرگ هندوست که در ماه ژانویه برگزار می‌شود. این تغییر نام نگرانی‌های منتقدان نخست وزیر را در پی‌داشته است که معتقدند حزب ملی‌گرای حاکم به دنبال از بین بردن تنوع و گوناگونی در تاریخ و هویت کشور هندوستان است. این چندمین بار است که حزب حاکم، اسامی مکان‌های مختلف را از اسلامی (متعلق به دورهٔ مغول‌ها) بهب هندو تغییر می‌دهد.

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .