نام کتاب: ده گردنه قیامت

نام نوبسنده: محمد محمدی اشتهاردی

انتشارات: موعود اسلام

پس از خداشناسی، مهم ترین مبانی و اصول همه ادیان آسمانی مسئله معاد و روز رستاخیز است. ذکر معاد و توجه به آن، یکی از عوامل مهم بازدارنده از انحراف، گناه و سازنده انسان در مسیر راه هدایت است. بیش از یک چهارم قرآن کریم پیرامون معاد است و شاید صفحه ای از قرآن نباشد که در آن با صراحت و یا ضمنی سخن از عالم بعد از مرگ و معاد به میان نیامده باشد، قرآن انکار معاد را موجب کفر و گمراهی دانسته و تکذیب کننده آن را به طور مکرر به عذاب سخت هشدار داده است.

دون شک توجه به مسائل معاد و باور داشتن آن اثر بسزایی در اعماق انسان و تربیت او خواهد داشت و او را به دقت هر چه بیشتر در انتخاب راه های سعادتمندانه و خالی از گناه ،جداسازی دقیق حق از باطل و تحصیل قلب سلیم سوق می دهد و نقش مهمی در پاکسازی و بهسازی انسان دارد.

کتاب حاضر با این هدف که مسئله معاد همواره مورد توجه ما باشد و همه بدانیم که خواه و نا خواه در این دنیا مسافر هستیم نگاشته شده است. بنابراین قطعا باید از مراحل و گردنه های آخرت اطلاع داشته باشیم تا زاد و توشه این سفر را برای عبور از این گردنه ها فراهم سازیم.

به طور خلاصه "ده گردنه" که بعد ار عالم برزخ و قبل از ورود به بهشت یا دوزخ در سر راه مسافران سفر آخرت قرار دارد مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از: 1. نشانه های قیامت 2. نفخ صور 3. خروج از قبر 4. اعراف 5. صراط و مرصاد 6. حوض کوثر 7. محکمه عدل الهی(شامل میزان، تجسم اعمال، شهدا و گواهان، شاکیان، نامه اعمال و حسابرسی) 8. شفاعت 9. درهای بهشت 10. درهای دوزخ و در قسمت پایانی با ذکر چند نمونه از حوادث بهشت و دوزخ، نیم نگاهی به بهشت و دوزخ( آخرین سیر و منزلگاه) شده است.

به امید آنکه آگاهی از این مطالب برای همه ما مایه عبرت و تحول باشد. 

2017-06-16T14:15:20+0430 مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید دیالمه

نوشته شده در تاریخ : 26 خرداد 96 | موضوع : معرفی کتاب

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .