"اینگرید متسون"، تازه‌مسلمان کانادایی و استاد و پژوهشگر مطالعات اسلامی در سخنرانی خود در دانشگاه ایالتی «سگینو ولی» در ایالت میشیگان آمریکا بر لزوم درک عمیق‌تر از قرآن کریم و تدبر در کلام الهی تأکید کرد.

پایگاه اطلاع رسانی «ourmidland» در مقاله‌ای به این سخنرانی متسون در میشیگان پرداخت و از قول شرکت‌کنندگان در این برنامه نوشت: قرآن صلح‌آمیزتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم.

اینگرید متسون، یک مسلمانان تأثیرگذار که سال‌ها ریاست جمعیت اسلامی آمریکای شمالی (ISNA) را بر عهده داشت و استاد مطالعات اسلامی و فعال ارتباط بین ادیان است، در این دانشگاه در مورد موضوع «قرآن: متن، جامعه و سنت» سخنرانی کرد.

وی گفت: قرآن قانون ماست. جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم ادیان متعددی وجود دارند و ما موظفیم نسبت به همه مردمی که با ما زندگی می‌کنند، وفادار باشیم. هیچ سؤال و تردیدی در این دو رابطه (عمل به آموزه‌های قرآن و دوستی و خدمت به مردم جامعه) برای مسلمانان وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: ما بی‌دلیل در این دنیا نیستیم و وجود ما یک دلیل معنوی الهی دارد.

 وی سپس با اشاره به اینکه ما تنها موجودات مهم در این عالم نیستیم، آیه زیبایی از قرآن را قرائت کرد.

متسون گفت: قرآن می‌گوید که ما بخشی از زندگی هستیم اما موجودات دیگری نیز وجود دارند و ما باید به آن‌ها توجه و از آن‌ها مراقبت کنیم.

وی افزود: قرآن مسلمانان را تشویق می‌کند که تدبر داشته باشند و فکر کنند. قرار نیست ما ربات‌های بدون تفکر باشیم.

متسون همچنین گفت: قرآن بر وجود تنوع‌ (دینی و فرهنگی و ...) و کمک به نیازمندان و احترام به حقوق زنان تأکید دارد. بر اساس آموزه‌های قرآن، تنوع یک اتفاق تصادفی نیست و هدف دارد.

این اندیشمند مسلمان گفت: قرآن تأکید زیادی بر یتیمان، نیازمندان و به حاشیه رانده شدگان دارد. قرآن فراخوانی برای ما است. آیا ما به اندازه کافی خدمت می‌کنیم؟

وی ادامه داد: عدالت کامل نه در این جامعه و نه در هیچ جامعه دیگری دست یافتنی نیست اما قرآن از مسلمانان می‌خواهد که هرچه در توان دارند برای تحقق عدالت به کار ببندند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این برنامه که به همراه مادرش آمده بود، گفت: قرآن بیش از آنچه تصور می‌کردم صلح‌آمیز معرفی شد. من هرگز آن را نخوانده‌ام اما همواره فکر می‌کردم که کمی خشن‌تر باشد.

جان کینکنا از اهالی میدلند که بسیار علاقمند به دانستن بیشتر است، گفت: این سخنان بسیار آموزنده بود. من اطلاعات زیادی در مورد قرآن ندارم.

انی مارتین، مسلمانی از شهر سگینو نیز گفت: بسیار آموزنده بود و بسیاری از مسائل جامعه و مسائل اسلامی را پوشش داد.

اینگرید متسون نویسنده کتاب پر فروش «داستان قرآن» در این سخنرانی تأکید کرد: پیام مهم قرآن این است که می‌توان بهتر بود.

متسون در سال ۱۹۶۳ در شهر کینگستون در ایالت انتاریو کانادا متولد شد. وی در رشته فلسفه و هنرهای زیبا در کانادا تحصیل کرده است. در سال ۱۹۸۶ برای ملاقات دوستی به پاریس رفت و در این مدت با دانشجویان مسلمانی از غرب آفریقا آشنا شد. وی با خواندن قرآن برای اولین بار شناختی از خدا پیدا کرد و پس از بازگشت به شهر واترلو در کانادا در سال ۱۹۸۷ مسلمان شد.

 

منبع: ایکنا

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .