یادی از شهید دیالمه در یادواره شهدای جامعه پزشکی
خلاصه مطلب :

دومین یادواره شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی تهران بزرگ با حضور دکتر امامی رضوی معاون درمان وزیر بهداشت، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان، دکتر رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، سردار فتحیان معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه، دکتر طباطبایی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و دکتر عین اللهی رئیس شورای تخصصی بسیج جامعه پزشکی کشور و جمعی از مسئولان و اعضای بسیج جامعه پزشکی سه شنبه 19 دی ماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

shahaid

پس از سخنرانی برخی از اساتید، این مراسم معنوی که شامل بخشهای متنوعی نظیر نمایش نماهنگهایی درخصوص بیانات مقام معظم رهبری، معرفی 30 تن از شهدای جامعه پزشکی ، عملکرد تیمهای اضطراری دفاع مقدس و... بود، با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود  به خانواده 30  شهید جامعه پزشکی استان تهران و 10 تن از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس به پایان رسید.

 

dialameh12

اما آنچه که توجه ما را جلب کرد پوسترهای طراحی شده برای این مراسم بود. طرحی زیبا از ساده ترین و مهمترین ابزار یک پزشک - استتوسكوپ یا گوشی پزشكی - که به قطراتی از خون آغشته شده بود و در وسط آن تصویری از شهید دکتر دیالمه جای گرفته بود.

ابزاری که به پزشک امکان می دهد تا ضربان قلب انسان را بشنود و اختلالات آن را تشخیص دهد تا راه سلامت فرد را پیش رویش قرار دهد.

dialameh11

کاری که هر پزشکی با آن مأنوس است اما بهره شهید دیالمه به گونه ای دیگر بود. او گوشی خود را بر قلب اندیشه های رایج در جامعه گزارده بود و تلاش کرد تا آسیب ها و بیماری های اندیشه را تشخیص دهد.

شهید دیالمه:"بیماری اندیشه را فقط از راه تغییر مسیر اندیشه می توان درمان کرد، بیماری اندیشه را با عوامل بیرونی اگر چه خیلی سریع و شوک دار باشد نمی توان علاج کرد!"

 

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .