بیش از ۲۰۰ نقاشی هنرمند آمریکایی که با الهام از آیات قرآن کشیده شده‌اند در موزه هنر «اورنج کانتی» در کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد. به نقل از روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»، «سندو برک»، هنرمند آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی اخبار جنگ عراق و اقدامات آمریکا را پیگیری می‌کرد و با آن مخالف بود.

برک می‌گوید: به همه برنامه‌هایی که در آن در مورد اسلام صحبت می‌شد، گوش می‌دادم و سؤالات زیادی در ذهنم مطرح می‌شد که قرآن چیست؟ آیا تحریک‌کننده دشمنی با آمریکا است؟ آیا اسلام با تمدن غربی ناسازگار است؟

وی می‌افزاید: در سفرهای خود به کشورهای اسلامی دیدم که آنچه در مورد اسلام می‌گویند هیچ ارتباطی با تجربیات من در این کشورها ندارد.

سندو برک افزود: فکر کردم که دیگر از گوش دادن به رسانه‌ها خسته‌ شده‌ام و خودم باید بفهمم که حقیقت چیست.

برک که در شهر «سیل بیچ» کالیفرنیا متولد شده و اکنون در شهر «لانگ بیچ» این ایالت زندگی می‌کند، تصمیم گرفت تا قرآن را مطالعه کند و دریافت‌های خود از آن را نقاشی کند.

وی در مطالعات خود دریافت که قرآن شباهت‌های زیادی به انجیل دارد.

برک می‌گوید: نخستین و غیرمنتظره‌ترین مسئله، اگر چیزی از قرآن نمی‌دانید، این است که قرآن کتابی بسیار آشنا است.

سندو برک که خود را متعهد به هیچ دین یا عقیده‌ معنوی نمی‌داند، گفت: قرآن داستان آدم و حوا، کشتی نوح، ابراهیم و اسحاق، مسیح و مریم است. همه این داستان‌ها را نیز شما در مسیحیت شنیده‌اید. اشتراکات زیادی وجود دارد.

برک مدت ۹ سال به نقاشی دریافت‌های خود از قرآن می‌پردازد و مجموعه او در سال‌های اخیر در برخی موزه‌های سراسر آمریکا به نمایش گذاشته شده و اکنون برای نخستین بار به طور کامل در موزه «اورنج کانتی» در ایالت کالیفرنیا ارائه شده است.

در این نمایشگاه که روز شنبه، ۱۶ آبان، گشایش یافته و تا ۹ اسفندماه ادامه خواهد یافت، بیش از ۲۰۰ اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

این نقاشی‌ها حاصل دریافت این هنرمند از آیات قرآن و مصداق آن‌ها در جامعه امروز آمریکا است. در کنار هر نقاشی نیز ترجمه آیات مربوطه به زبان انگلیسی توسط خود «برک» خوشنویسی شده است.

سندو برک که پیش‌تر «کمدی الهی» دانته را نیز با بهره‌گیری از تصاویر ذهنی دنیای امروز تصویرگری کرده است، می‌گوید در تصویرگری آیات قرآن از وقایع دنیای امروز بهره برده و مثلاً طوفان نوح را با بهره‌گیری از طوفان کاترینا سال ۲۰۰۵ در آمریکا تصویرگری کرده است.

علاوه بر آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، برک کتابی مصور از تصاویر کشیده شده بر اساس آیات قرآن را نیز ارائه کرده که در این نمایشگاه به فروش می‌رسد.

 

 

منبع: خبرگزاری شبستان

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .