نام کتاب: معنویت اسلامی؛ چیستی، چرایی و چگونگی

تهیه کننده:  پژوهشکده تحقیقات اسلامی

انتشارات: زمزم هدایت

 

 

 

در گذشته غالب انسان ها همه چیز را در پول و ثروت می دیدند و تنها کسی را خوشبخت و سعادتمند می پنداشتند که مال و مکنتی داشته باشد. بعد از انقلاب صنعتی مشکلات اقتصادی بسیاری از افراد جامعه برطرف شد و دغدغه هایی که در این زمینه وجود داشت تا حدودی از بین رفت. با این وجود وقتی که انسانِ دوره پست مدرن، به درون خود نظر افکند، تشویش و نگرانی را چون گذشته پا بر جا و واقعیت امر را برخلاف پندار خود یافت.

از این رو پس از سال ها تعمق و تفکر چنین نتیجه گرفت که پول حلال مشکلات نیست، بلکه پای علت دیگری در میان است. آدمی این عامل را در جوهره آموزه های آسمانی یافت و آن را "معنویت" نامید، معنویتی برخاسته از دین الهی.

در این بین شیاطین دست به کار شدند تا از راهی نو، انسان را که دوباره به دین و معنویت توجه کرده و وارد آن شده بود، با ترفندهای جدید منحرف سازند. لذا از راه معنویت وارد شدند و کوشیدند با نشان دادن چهره های غیرواقعی از معنویت، او را از حقیقت معنا و معنویت حقیقی که ثمره دین داری و ایمان و تقوا و آخرت گرایی است، به سوی مادیات و هوس های پست نفسانی بکشانند و دوری از حقیقت هستی را معنویت بنامند.

امروزه که بازار عرفان و معنویت های کاذب گرم است و مدعیان، در مکاره بازار خویش، کالای تقلبی عرضه می کنند، مطالعه این کتاب می تواند خواننده را در حد خود به عرفان و معنویت اصیل اسلامی رهنمون باشد و از لغزیدن در دام مدعیان دروغین جلوگیری کند.

 

برای آگاهی از کتاب های معرفی شده قبلی اینجا کلیک کنید.

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .