سخنان استاد الازهر در نمازجمعه قم
خلاصه مطلب :

تاج‌الدین هلالی[1] در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه (16اسفندماه 92) این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: عشق ما، آیین ما و هدف ما محبت به اهل بیت(ع) است.

او افزود: این قرار ماست که با اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان گرامی نبی مکرم اسلام(ص) داریم و تا پایان عمر به آنها عشق می‌ورزیم.

عضو شورای دارالتقریب با بیان اینکه در مصر هفت روز به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) جشن و سرور برگزار می‌شود گفت: در طول سال‌ها تحقیق و پژوهش دریافته‌ام که این بانوی گرامی در سال 61 در نخستین روز ماه شعبان به مصر مهاجرت کرده‌اند.

او ادامه داد: مهاجرت ایشان به مصر پس از واقعه تلخ عاشورای حسینی بود؛ ملت مصر خود را مفتخر به عطر حضور زینب کبری(س) می‌دانند.

هلالی با اشاره به سختی‌های فراوانی که مسلمانان در طول تاریخ و در جوامع مختلف متحمل شده‌اند گفت: آمریکا و دیگر ظالمان زمانه بر ما حکومت می‌کردند تا اینکه خداوند برکتش را بر ملت‌ها نازل فرمود و انقلاب اسلامی ایران به عنوان بهترین هدیه برای ملت‌ها به پیروزی رسید و به این ترتیب بار دیگر قرآن و پیام رسول گرامی اسلام(ص) بار دیگر در میان جوامع اسلامی طنین‌انداز شد.

استاد الازهر مصر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی همچون خورشید شروع به تابیدن کرد تا به جهانیان بگوید اسلام با ولایت فقیه در مقابل ولایت نادانان و جاهلان ایستاده است و ملت‌های مسلمانان باید به جای پیروی از ظالمان در کنار عالمان خود بایستند و امام خمینی(ره) تاثیر فراوانی در این خیر و برکت داشتند.

او بیان داشت: ملت ایران وظیفه‌ای سنگین را بر عهده خود می‌داند که همان وحدت جهانی مسلمانان است؛ اتکا به تعالیم قرآنی در زمینه وحدت برای دستیابی به قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای امری ضروری است.

هلالی با بیان اینکه تمام ملت‌های مسلمان و عرب باید بدانند ایران اسلامی هیچ تهدیدی برای آنها به شمار نمی رود گفت: دشمنان در تلاش هستند اینگونه القا کنند که ایران به دنبال گسترش شیعه صفوی است ولی من به همه شما می‌گویم که جمهوری اسلامی ایران، قرآن و دین ناب محمدی(ص) است بنابراین باید از تفرقه پرهیز کرد.

عضو شورای دارالتقریب انقلاب اسلامی را قیامی ربانی و متکی بر ارزش‌های دینی دانست و تصریح کرد: آنچه امروز در اندیشه جمهوری اسلامی دیده می شود به دلیل تکلیفی الهی است که بر عهده آن گذاشته شده است.

او افزود: اگر از مسأله مقاومت اسلامی، فلسطین و وحدت میان مسلمانان روی بگردانیم افراد دیگری جایگزین خواهند شد؛ باید به قرآن و عترت که همواره کنار یکدیگر تا روز قیامت خواهند بود تمسک بجوییم و گرنه نابود خواهیم شد

 

منبع: شفقتا

[1]  مفتی سابق استرالیا (امام جمعه سابق سیدنی) و رئیس و مؤسس مرکز تقریب مذاهب اسلامی در مصر

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .