مساجد شهر آتلانتا، پایتخت ایالت جورجیا در آمریکا، بعد از ظهر شنبه 23 ژانویه(3 بهمن)، مراسم روز درهای باز برگزار می‌کردند.
در این گردهمایی مسلمانان جامعه اسلامی آتلانتا میزبان همسایگان، دوستان و دیگر اعضای جامعه با ادیان و مذاهب مختلف بودند و در مکان عبادتشان از شرکت‌کنندگان پذیرایی به عمل آوردند.

آن‌ها از تمامی مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده و هدفشان از برگزاری این مراسم آشناسازی مردم با جامعه اسلامی و اعتقادات دینی آن‌ها بوده و در این روز با ارائه سخنرانی، بازدید از قسمت‌های مختلف مسجد و نمازخواندن مسلمانان، به سئوالات بازدیدکنندگان راجع به اسلام پاسخ دادند.

ادوارد احمد میشل، وکیل دادگستری و یکی از برگزارکنندگان این گردهمایی، در مصاحبه‌ای با رادیوی محلی آتلانتا گفت: در حال حاضر 10 مسجد در شهر آتلانتا در این مراسم مشارکت خواهند داشت و احتمالا مساجد بیشتری نیز به ما بپیوندند. متاسفانه مسلمانان آمریکا در دعوای میان دو گروه تروریست‌ها و افراط‌گرایان نژادپرست گیر افتاده‌اند و هدف ما از برگزاری روز درهای باز در مساجد آتلانتا، ایجاد رابطه دوستی با همسایگان‌مان است، و از این طریق به آن‌ها فرصت شناخت و آشنایی با اصول اعتقادی اکثریت جامعه مسلمانان را می‌دهیم. بیشتر مردم آمریکا شناخت درستی از اسلام ندارند و مطمئنا با حضورشان در این مراسم خواهند دید که شباهت‌های زیادی میان دین اسلام و مسیحیت وجود دارد.

او سپس با اشاره به اینکه مسلمانان در تاریخ و جامعه آمریکا نقش بسزایی داشته و دارند گفت: مسلمانان در آمریکا از قومیت‌ها و نژاد‌های مختلف با فرهنگ‌های بسیار گسترده حضور دارند. مردم آمریکا هر روزه با مسلمانان در قالب دکتر، مهندس یا وکیل دادگستری در ارتباط هستند، اما خودشان خبر ندارند.

منبع: شیعه نیوز

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .