دشمنان حقیقت  از چه می ترسند؟
خلاصه مطلب :

وقتی آزر هیچ منطقی در برابر ابراهیم(ع) نداشت و دستانش را خالی دید او را این چنین تهدید کرد:

"اى ابراهيم!  آيا از خدايان من بيزار هستى؟ اگر این سخنان را ادامه دهی سنگسارت مى‏كنم..."[1]

 ***

آنگاه که  قوم شعیب هیچ منطقی در برابر ارشادها و روشنگری های او نداشتند گفتند:

"اى شعيب، تو و كسانى را كه به تو ايمان آورده‏اند از شهر خود  مى‏رانيم مگر آنكه به آيين ما برگرديد."[2] 

***

توهین،تهدید و ارعاب جبهه حق و طرفداران آن یکی از حربه های همیشگی جریان باطل برای جلوگیری از گسترش و نفوذ حق بوده است. این زبان تمامی کسانی است که دست هایشان در برابر حق از منطق و استدلال خالی بوده است.

تخریب قبور مطهر اویس قرنی و عمار یاسر در شهر رقه سوریه نمونه ای از همین تلاش مذبوحانه باطل گرایان است.

عناصر تروريست گروهک‌هاي تکفيري و سلفي فعال در سوريه همزمان با ايام و ليالي پربرکت ماه مبارک رمضان، حرمت حرم مطهر "عمار بن ياسر" و "اويس قرني"، اصحاب جليل‌القدر پيامبر اسلام(ص) را هتک کردند.

سلفیان وابسته به ارتش آزاد سوريه با همکاري گروهک تروريستي "جبهة النصرة" که استان "رقه" در شرق سوريه را در کنترل خود دارند، با حمله خمپاره‌اي به حرم مطهر "عمار ياسر" و "اويس قرني" دو صحابي بزرگوار پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علي(ع)، صحن آن را تخريب کرده و با شليک‌هاي پياپي موشک به ديوارهاي حرم، بخش‌هاي زيادي از آن را منهدم کردند.

تکفيري‌هاي سلفي اوائل ارديبهشت‌ماه سال جاري نيز با حمله به مرقد مطهر حجر بن عدي، يکي از اصحاب جليل‌القدر نبي اکبرم(ص) ضمن تخريب بخش‌هاي زيادي از مرقد ايشان، ضريح مطهر را شکسته و قبر آن صحابي بزرگوار را نبش کردند.

گروه‌هاي تكفيري در روز جمعه ۲۸تيرماه با هدف قرار دادن حرم حضرت زينب سلام‌الله عليها «أنس روماني» مدير اداري اين حرم را به شهادت رسانيدند.اين سومين بار است كه صحن حرم حضرت زينب پس از تخريب بخش‌هايي از مصلاي صحن درانفجار مرکز امنيتي نزديک به حرم تخريب مي‌شود.[3]

***

اهانت ها و طرد ها و تخریب ها پیام آور این است که:

 - هشیار باشیم! دشمنان اسلام حقیقی، پیام آن را به خوبی درک کردند و چون حربه ای برای مقابله و مبارزه با این پیام ندارند،دست به توهین و تخریب می زنند. همان کاری که جریان باطل با ابراهیم علیه السلام و پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و تمامی پیام آوران الهی انجام داد.

 - دشمنان اسلام خوبی فهمیده اند که نقش این اصحاب در رساندن اسلام حقیقی به حق جویان در طول تاریخ چه بوده است. به همین دلیل به هر بهانه ای سعی در محو کردن این نور دارند. نقش به سزایی که بسیاری از ما شیعیان در غفلت از آن هستیم.

 - کسب آگاهی ، معرفت بخشی به جامعه و تغییر جهت نگاه ها به عمق اسلام حقیقی، اقدامی است که این اتقافات هولناک باید ما را به سوی آن سوق دهد.

چرا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...

من ز ترس عدو از مرقدتان فهمیدم                       لایق هر جسدی نیست که مرقد بشود[4]

 

 

[1] قَالَ أَ رَاغِبٌ أَنتَ عَنْ ءَالِهَتىِ يَإِبْرَاهِيمُ  لَئنِ لَّمْ تَنتَهِ لَأَرْجُمَنَّكَ  وَ اهْجُرْنىِ مَلِيًّا (46) سوره مریم

[2] قالَ الْمَلَأُ الَّذينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يا شُعَيْبُ وَ الَّذينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ في‏ مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهين (88) سوره اعراف

[3] به گزارش گروه بين‌الملل مشرق نیوز

[4] شاعر: پیمان طالبی

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .