به نقل از پایگاه خبری «CBS 2 Iowa»، «لین ردینگتون»، رئیس امور دانشجویان دانشگاه گفت: دانشگاه آیووا یک مؤسسه بین‌المللی و جهانی است و ما می‌خواهیم همه دانشجویانمان احساس رضایت داشته باشند. وی افزود: «ما دانشجویانی داریم که تلاش می‌کنند اتاقی خالی برای نماز خواندن پیدا کنند و شنیده‌ام که یکی از دانشجویان در راهرو نماز می‌خواند، بنابراین فکر کردیم که این یک اقدام مهم و ضروری برای پاسخ دادن به نیازهای دانشجویان است».

انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه آیووا در فیسبوک خود از افتتاح نمازخانه برای دانشجویان مسلمان خبر داد و نوشت: برای اولین بار، دانشجویان مسلمان مکان امنی برای نماز خواندن در دانشگاه دارند.

درهای دو اتاق اختصاص داده شده برای نماز مسلمانان به روی همه باز است و از آنجایی‌که اسلام دینی فراگیر است، دانشجویان مسلمان آیووا تاکید کردند که می‌خواهند که این اتاق‌ها هم همین ویژگی را داشته باشند.

محمد اسماعیل، از اعضای انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه در این باره گفت: «هنگامیکه دانشگاه هستم، سعی می‌کنم یک اتاق خالی پیدا کنم که البته با وجود این تعداد دانشجو پیدا کردن یک اتاق خالی کار سختی است به همین خاطر به بالای راه‌پله می‌روم و آنجا نماز می‌خوانم».

ارحام پاشا، دیگر دانشجوی مسلمان نیز گفت: «اسلام از سوی عده‌ای به درستی نشان داده نمی‌شود. ما می‌خواهیم نشان دهیم که اکثریت مسلمانان چگونه هستند و تنها راه آن این است که سؤالات بدون هیچ مرزی پرسیده و پاسخ داده شوند».

وی گفت: از این رو درهای این نمازخانه‌ها هر روز به روی همه دانشجویان دانشگاه باز است تا با مراجعه به این نمازخانه‌ها با مسلمانان و اسلام بیشتر آشنا شوند.

 

منبع: ایکنا

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .