نخستین مرکز اسلامی اسپانیایی‌زبان برای جمعیت مسلمانی که نژاد آن‌ها به کشورهای آمریکای لاتین بازمی‌گردد، در شهر هیوستن افتتاح شد.به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، سازمان غیردولتی «اسلام به اسپانیایی» این مرکز را در شهر هیوستن آمریکا راه‌اندازی کرد تا به آموزش اسلام به مسلمانان لاتینی کمک کند.

این مرکز اسلامی که شامل مسجد، موزه، سالن چند منظوره، نمایشگاه و استدیوی هنری است، با هدف برآوردن نیاز جمعیت روبه افزایش مسلمانان لاتینی در آمریکا احداث شده است. بنابر آمارها، مسلمانان آمریکای لاتینی سریع‌ترین رشد جمعیت را در کشور آمریکا دارند. این مسجد و مرکز اسلامی، اولین اماکن اسلامی اسپانیایی‌زبان در آمریکا هستند.

جیمی مجاهد فلچر، مسلمان آمریکایی ـ کلمبیایی که مؤسس و مدیرعامل سازمان «اسلام به اسپانیایی» است، می‌گوید: هدف ما از تأسیس این مجموعه پاسخ به نیاز موجود برای ارائه اطلاعات در مورد اسلام به زبان اسپانیایی بود.

فلچر می‌گوید: هنگامیکه به اسلام مشرف شدم برای تبیین سیمای اسلام به خانواده‌ام و پدرم، منابع دینی اسپانیایی‌ اعم از ترجمه، کتاب و سایر مراجع وجود نداشت و خود من که مهارتی در زمینه تولید محصولات چند‌ رسانه‌ای و فیلم داشتم، شروع به انتشار ترجمه‌های شنیداری کتاب‌های اسلامی کردم.

او افزود: تأسیس سازمان «اسلام به اسپانیایی» از اینجا شروع شد و بعدها به برگزاری برنامه‌های متعدد و گردهمایی‌های مسلمانان لاتینی اسپانیایی‌زبان و علاقمند به اسلام، انجامید.

فلچر گفت: امروز وقت آن بود که مرکز اسلامی و مسجدی داشته ‌باشیم تا به نیازهای دینی و آموزشی مسلمانان لاتینی پاسخ داده شود.

او افزود: بسیاری از مسلمانان اسپانیایی‌زبان تازه‌مسلمانانی هستند که به خاطر برگزیدن اسلام از خانواده خود طرد و یا دور شده‌ و فرهنگ خود را برای مسلمان شدن ترک کرده‌اند و در مساجد نیز اکثراً به زبان عربی صحبت می‌شود.

این مرکز علاوه بر برخورداری از یک مسجد، دارای نمایشگاهی از تاریخ اسلام در آمریکای لاتین و استدیوی هنری برای تولید محصولات اسلامی به زبان اسپانیایی است.

لازم به ذکر است، کشورهای آمریکای لاتین به دلیل سابقه تاریخی طولانی که تسلط استعمار اسپانیا بر این کشورها داشته، اغلب اسپانیایی زبان هستند. لذا مسلمانان مهاجر آمریکای لاتین که در ایالات متحده به سر میبرند در اجتماعات خود احساس نیاز به جامعه مسلمانان اسپانیایی زبان را حس کرده اند.

 

منبع: ایکنا

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .