مسئولان اتحادیه اسلامی آلمان مطلع شده‌اند که روزه گرفتن برای دانش‌آموزان در یک مدرسه ابتدایی در شهر بن، ممنوع است. مدیر این مدرسه هر سال با ارسال نامه از والدین می‌خواهد که از روزه گرفتن فرزندانشان جلوگیری کنند. در کلاس‌ها نیز "جلسات مشاوره" برای دانش‌آموزان وجود دارد، آنها به طور مستقیم از روزه منع می‌شوند و اگر مشخص شود که روزه گرفته‌اند با مجازات‌هایی مانند تعلیق از تحصیل روبرو می‌شوند.

اتحادیه اسلامی فدرال، حداقل درباره یک مورد اطلاع دارد که یکی از معلمان، دانش‌آموزی را مجبور کرده تا غذا بخورد. دانش‌آموزان این مدرسه به صورت داوطلبانه روزه می‌گیرند و ممنوع شدن روزه‌، برای آنها بسیار سخت است. دوشنبه گذشته، مدیر مدرسه با ارسال نامه‌ای به والدین، اطلاع داد که اجازه روزه گرفتن را به دانش‌آموزان نمی‎دهد.این مدرسه، سالانه چنین نامه‌ای برای والدین ارسال می‌کند. علاوه بر این، مدیر مدرسه، دانش‌آموزان را از صحبت کردن درباره عقاید دینی‎‌شان منع کرده است. این در حالی است که بیان آزادانه عقاید دینی از اصول قانون اساسی فدرال است. با این حال، هرکس که بر خلاف خواسته مدیر عمل کند، از مدرسه اخراج می‌شود. این یکی از معدود مواردی است که چنین بی‌عدالتی به صورت کتبی و مستند وجود دارد، بنابراین اتحادیه اسلامی فدرال به سرعت در این رابطه وارد عمل شد.

مسئولان این اتحادیه، نامه‌ای برای مسئولان مدرسه نوشتند و به همراه مدارک و اتهامات برای آنها ارسال کردند. آنها تا روز جمعه 8 ژوئن به مدیر مدرسه فرصت داده‌اند تا این بی‌عدالتی را به طور رسمی از بین ببرد. اگر این اتفاق نیفتد، اتحادیه از راه قانونی اقدام خواهد کرد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران-برلین

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .