گزارشی از یک فیلم
خلاصه مطلب :

سریال معاویه، حسن و حسین با سرمایه مشترک چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس توسط کمپانی کویتی "مها" تولید شده است. فیلمنامه این سریال توسط "محمد یساری" و"محمد حیان" نوشته شده و "عبد البارئ أبوالخیر" فیلمساز سوری آن را کارگردانی کرده است.

 پخش این سریال که بیش از 8 میلیون دلاربرای آن هزینه شده و پر خرج ترین پروژه تلویزیونی در جهان عرب به شمار می آید، از تاریخ 10 مرداد ماه از 10 شبکه عربی آغاز شد.
سریال سه هدف عمده را پی گیری می کند:
1.    بالابردن جایگاه صحابه پیامبر (ص) و تأیید نظریه عدالت صحابه به هدف کمرنگ کردن جایگاه انحصاری اهل بیت (ع) در احادیث پیامبر (ص) به ویژه امام حسن (ع) و امام حسین (ع).
2.    نشان دادن روابط بسیار مثبت میان اهل بیت و خلفا به منظور تقویت این دیدگاه که اختلافات بعدها در طول تاریخ توسط پیروان این دو گروه ایجاد شده است.
3.    واقعی جلوه دادن شخصیت خیالی عبد الله بن سباء به عنوان یک یهودی تازه مسلمان شده که تفکر شیعه و وصایت علی بن ابیطالب توسط او پس از کشته شدن عثمان مطرح شد و توانست بسیاری از صحابه چون ابوذر، مالک اشتر و عمار یاسر را نیز در این جهت فریب داده و طرفدار ادعای خود کند و اختلافات پیش آمده در جنگ جمل و صفین نتیجه توطئه ها و نقشه های یک یهودی بوده بر این اساس شیعه نیز دست ساخت یک یهودی بوده است!!
4.    برائت معاویه و یزید از دشمنی و کشتار اهل بیت(ع) به ویژه یزید در جریان عاشورا و بارکردن تبعات جنایات عاشورا بر افرادی چون عمر سعد و ابن زیاد.

 

 

2017-05-13T19:28:20+0430 مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید دیالمه

نوشته شده در تاریخ : 23 اردیبهشت 96 | موضوع : اخبار جهان اسلام

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .