هشدار حزب الله لبنان به عربستان
خلاصه مطلب :

حزب الله از مقامات سعودی خواست به همه شخصیت‌های مذهبی احترام گذاشته و اقدامات غیردموکراتیک در مقابل خواسته‌های مسالمت آمیز و قانونی شهروندان عربستانی را متوقف کند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز به نقل از پرس تی‌وی، جنبش مقاومت لبنان (حزب‌الله) بازداشت شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه از سوی دولت عربستان سعودی را به شدت محکوم و آزادی فوری وی را خواستار شد.
حزب‌الله لبنان روز دوشنبه (19 تیر، 9 جولای) با صدور بیانیه ‌"از سرکوب وحشیانه معترضان صلح‌جو از سوی نیروهای امنیتی سعودی در شهر عوامیه و منطقه قطیف که منجر به شهادت و زخمی شدن چند تن شد" انتقاد کرده است.

حزب الله همچنین درباره دستگیری شیخ نمر ابراز نگرانی کرده و "آزادی فوری این روحانی برجسته را برای انجام اقدامات لازم جهت کمک‌های پزشکی و احترام به شخصیت‌های مذهبی" خواستار شده است.

در بیانیه حزب الله آمده است: "حزب الله از مقامات سعودی می‌خواهد به همه شخصیت‌های مذهبی احترام گذاشته و اقدامات غیردموکراتیک در مقابل خواسته‌های مسالمت آمیز و قانونی شهروندان عربستانی را متوقف کند."

نیروهای رژیم آل سعود روز یکشنبه (18 تیر، 8 جولای) به تظاهرکنندگان در منطقه قطیف در استان الشرقیه که علیه بازداشت النمر تظاهرات کرده بودند، آتش گشودند که در نتیجه آن دست کم سه معترض کشته و تعدادی مجروح شدند.در اوایل همان روز، هنگامی که نیروهای رژیم سعودی خودروی شخصی النمر را در شهر عوامیه به آتش کشیدند، وی مجروح و توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شد، اما تاکنون در رابطه با شرایط یا محل نگهداری النمر هیچ صحبتی نشده است.

مردم عربستان سعودی از فوریه 2011 میلادی تاکنون به طور مرتب با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در استان الشرقیه و عمدتا در منطقه قطیف و شهر عوامیه، اصلاحات، آزادی بیان و تجمع و نیز آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به تبعیض گسترده را خواستار هستند.

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .