سخنان تکان دهنده ولید المعلم در ژنو ۲
خلاصه مطلب :

ژنو 2 کنفرانسی است که به همت سازمان ملل متحد و با دعوت از کشورهای تاثیر گذار در مسئله سوریه، دولت سوریه و مخالفان سوری در سوییس در حال برگزاری است.[1] این کنفراس قرار است که در 5 بهمن 1392 با گفتگوهای رو در روی نمایندگان دولت سوریه و مخالفان  سوری پیگیری شود.1
 
در افتتاحیه کنفرانس بانکی مون (دبیر کل سازمان ملل) در حالیکه ولید المعلم وزیر خارجه سوریه مشغول سخنرانی بود سخنان او را قطع کرد و خاطر نشان کرد که زمان رو به پایان است.
 
در پاسخ به این اقدام  دبیر کل، ولید المعلم گفت: "من در سوریه زندگی می‌کنم و شما در نیویورک به سر می بری، بنابراین بگذار من اوضاع سوریه را شرح دهم."
 
بعد از چند دقیقه بان کی مون دوباره به معلم گفت: سخنرانی خود را تمام کنید و به قول خود عمل کنید. ولید المعلم در پاسخ اظهار داشت: "سوری‌ها همیشه به وعده‌های خود عمل می‌کنند."
 
متن کامل سخنان ولید المعلم که در خبر گزاری SANA منتشر شد حاوی نکاتی کلیدی است که با توجه به بایکوت خبری رسانه های غربی از عاملان جنایات در حال وقوع در سوریه بسیار حائز اهمیت است.
 
المعلم سخنان خود را اینگونه آغاز کرد:
 
"امروز لحظه حقیقت فرارسید. حقیقتی که به صورت سازمان یافته تلاش می شد از طریق اقدامات و تبلیغات گمراه کننده و دروغ پردازی ها و نیز از طریق قتل و تروریسم نابود شود. حقیقتی که با حضور هیأت جمهوری عربی سوریه به عنوان نماینده دولت و ملت سوریه در اینجا برای کوچک و بزرگ آشکار می شود."
 
آنچه در ادامه می آید خلاصه مهمترین اظهارات ولید المعلم است:valid1
 

1- ریشه یابی بحران سوریه
 
"برای من و ملت مقاوم سوریه باعث تاسف است که نمایندگان کشورهایی در اینجا هستند که دستان آنها به خون مردم سوریه آغشته است. برخی کشورها تروریسم را صادر و به همراه آن حکم بخشایش صادر می کنند. گویا خداوند به آنها وکالت داده است تا برخی را وارد بهشت و برخی دیگر را وارد جهنم کنند. ..... و قبل از این که به سمت قلعه های محکم سنگ پرتاب کنند هیچگاه به خانه شیشه ای و شکننده خود نگاه نکردند و بی شرمانه به ما درس دموکراسی و پیشرفت می دهند و این در حالیست که خودشان در جاهلیت و عقب ماندگی دست و پا می زنند. آنها بخشیدند و محروم کردند، حلال کردند و حرام کردند، مشروعیت بخشیدند و تکفیر کردند و هدایایی دادند زیرا عادت کرده اند کشورشان متعلق به پادشاهی باشد که هرچه از آن را می خواهد به هر کس که می خواهد بدهد و هر کس را می خواهد محروم کند.
 
...... آنها از دلارهای نفتی خود برای خرید سلاح و به خدمت گرفتن مزدوران و پر کردن فضای تبلیغاتی از دروغ های خود استفاده کردند تا تحت لوای آنچه آن را انقلاب سوریه که به آرمان های مردم سوریه جامه عمل می پوشاند، بر اقدامات وحشیانه خود سرپوش بگذارند.
 
با حکومتی اسلامی که از اسلام چیزی نمی فهمد جز آنچه از وهابیت منحرف می شناسند. چه کسی به شما و آنها گفته است مردم سوریه می خواهند هزاران سال به عقب برگردند.
 

2- ارائه تصویری از جنایات تکفیری ها در سوریه
 
"در سوریه شکم زنان باردار پاره می شود و جنین آنها کشته می شود و زنان سوریه چه در حالی که زنده هستند و چه پس از مرگ مورد تجاوز قرار می گیرند. ...... غیرنظامیان اعم از سالخوردگان، زنان و کودکان تحت عنوان انقلاب بزرگ سوریه کشته می شوند. انفجارهایی در خیابان ها و موسسه ها انجام می شود بدون آن که از قربانیان این انفجارها سوال شود چه رویکرد سیاسی و عقیدتی و فکری دارند.
 
کتاب ها و کتابخانه ها به آتش کشیده می شوند. قبرها شکافته و آثار باستانی تحت عنوان انقلاب سرقت می شوند. ....  هتک حرمت زنان از طریق فتواهایی تحت عناوین مختلف از قبیل جهاد نکاح تا جهاد محارم و ... آزاد می شود. مساجد جامع و نمازگزاران هدف حمله قرار می گیرند. سرها بریده و در خیابان ها آویزان می شود. مردم در هولوکاستی واقعی که تاریخ آن را انکار خواهد کرد زنده زنده سوزانده می شوند.
 
....  حضار محترم! بیشتر شما فرزند دارید. فکر کنید چه احساسی باعث می شود پدر، خانواده اش را با دستان خود بکشد تا از آنها در برابر حیواناتی وحشی به شکل انسان که ادعا می کنند برای آزادی می جنگند دفاع کند. این چیزی است که در عدرا اتفاق افتاد. عدرا که بیشتر شما چیزی درباره آن نشنیدید. بیگانگان وارد آنجا شدند و کشتند، غارت کردند و به دار آویختند و به زنان تجاوز کردند و مردم را زنده زنده سوزاندند."
 

3- تبیین نقش همسایگان سوریه در تقویت تروریسم
 
" از این تریبون به شما می گویم، همه مثل من می دانید که آنها به سوریه اکتفا نخواهند کرد اما برخی از کسانی که در اینجا حضور دارند نمی خواهند بفهمند یا عبرت بگیرند.
 
 اگر همسایه در وقت سختی به همسایه اش کمک می کرد، همه این اتفاقات نمی افتاد اما در جریان بحران سوریه، همسایگان یا از پشت خنجر زدند یا آن که ساکت به تماشا نشستند. اگر دولت رجب طیب اردوغان (نخست وزیر ترکیه) که سرزمین خود را برای آموزش و تجهیز و انتقال تروریست ها به سوریه در اختیار آنها قرار داد، نبود، این اتفاقات نمی افتاد. وی چشمان خود را بست و نمی دانست که روزی سحر به ساحر باز می گردد و اکنون تلخی آن را احساس می کند. ...... تاریخ می گوید امکان ندارد در منزل همسایه ات آتش بیندازی و خودت در امان باشی اما برخی از همسایگان در سوریه آتش به پا کردند. "
 
 

4- دفاع از جوانان مقاومت و حزب الله لبنان
 
"تناقض خنده دار این که افرادی از هشتاد و سه ملیت در سوریه مشغول جنگ هستند اما کسی اعتراض و شکایت نمی کند و هیچ کس آن را محکوم نمی کند و همچنان بی شرمانه از انقلاب عظیم سوریه سخن می گویند اما وقتی چند ده تن از جوانان مقاومت در برخی مناطق در کنار ارتش سوریه قرار گرفتند دنیا زیر و رو شد و آن را دخالت خارجی نامیدند و خواستار خروج نیروهای خارجی و حفظ حق حاکمیت سوریه و خودداری از نقض آن شدند."
 

 5- تبیین حقوق بشر به مفهوم آمریکایی
 
" زمانی که در همه این کارها شکست خوردند، آمریکا از حمله به سوریه خبر داد و به همراه غربی ها و عرب هایی که منافع آنها با یکدیگر تلاقی پیدا کرده است، ماجرای استفاده از سلاح های شیمیایی را درست کردند اما حتی نتوانستند ملت های خود را متقاعد کنند زیرا متاسفانه کشورهای دموکراسی، آزادی و حقوق بشر فقط به زبان خون و جنگ و استعمار و سلطه گری سخن می گویند و دموکراسی را با زور برقرار می کنند و آزادی را با هواپیما پیاده می کنند و حقوق بشر را با کشتن انسان ها تحقق می بخشند. آنها عادت کرده اند که در جهان امر و نهی کنند. آنچه می خواهند تحقق می یابد و آنچه نمی خواهند تحقق نخواهد یافت.
 
 
آنها فراموش کرده اند یا خود را به فراموشی زده اند که همان کسی که خود را در نیویورک منفجر کرد همان است که خود را در سوریه منفجر کرد زیرا فکر یکی و صادر کننده آن یکی است. آنها فراموش کردند یا خود را به فراموشی زدند که این تروریسم تا دیروز در آمریکا بود و امروز در سوریه است و کسی نمی داند فردا به کجا خواهد رفت اما قدر مسلم این که در اینجا متوقف نخواهد شد."
valid2
 
 
6-تنها خواسته سوریه از جامعه جهانی
 
"اگر واقعا نگران اوضاع انسانی و معیشتی سوریه هستید دست از سر ما بردارید و ارسال سلاح و حمایت از تروریست ها را متوقف کنید. مجازات ها و محاصره مردم سوریه را لغو کنید و به عقل و منطق بازگردید. در این صورت اطمینان می دهم که مثل سابق اوضاع ما خوب شود."
 
 
7- تبیین نقش عوامل داخلی در سوریه
 
" ممکن است کسی بگوید آیا همه آنچه در سوریه روی می دهد ساخته و پرداخته دست خارجی هاست. خیر اینگونه نیست. . سوری هایی که در این سالن هستند در همه آنچه گفته شد سهیم هستند و همه این کارها را به زیان خون مردم سوریه که ادعای نمایندگی آنها را دارند انجام دادند. آنها خود را به اسرائیل فروختند.آنها در حکم چشم بینا و دست ویرانگر اسرائیل بودند و زمانی که شکست خوردند اسرائیل خودش وارد عمل شد تا حملات ارتش سوریه علیه آنها را دفع کند و در اجرای آنچه از دهه ها پیش علیه سوریه در سر داشت به آنها کمک کند. ....
 
کسانی که می خواهند به نمایندگی از مردم سوریه سخن بگویند باید به سوریه بیایند تا زندگی کنند و ببینند و هر روز با کودکان خود قبل از رفتن به مدرسه خداحافظی کنند. زیرا ممکن است این کودکان به سبب موشکی که عوامل بیگانگان خارج نشین شلیک می کنند به منزل باز نگردند. باید به سوریه بیایند تا سرما را بچشند زیرا ما از نفت محروم شده ایم. باید ساعت ها منتظر شوند تا نان به خانه ببرند زیرا بر اثر مجازات ها از وارد کردن گندم محروم شده ایم و این در حالیست که ما صادر کننده گندم بودیم.
 
کسی که می خواهد از طرف مردم سوریه سخن بگوید باید سه سال در برابر تروریسم مقاومت کند و همچنان ثابت قدم بماند. آن وقت است که می تواند به اینجا بیاید و از طرف مردم سوریه سخن بگوید."
 
 
 
8- وحدت تمام سوری ها علیه ترور و تکفیر
 
من در اینجا به هیچ وجه از یک گروه، طایفه، دین یا... سخن نمی گویم. آنها مسلمانان را کشتند و مسیحیان سوری حتی راهبه ها را هدف حمله قرار دادند و آنها را پس از حمله به معلولا ربودند تا مسیحیان سوریه را وادار به مهاجرت کنند اما شکست خوردند. وقتی به مسیحیان حمله می شود همه سوری ها مسیحی هستند و وقتی به مساجد حمله می شود همه سوری ها مسلمان هستند.
 
 

9- ارائه راه حل سیاسی در مسئله سوریه
 
<!--[if gte mso 9]> <w:LsdException Locked="false

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .