دستانی که در سرزمین غیر اسلامی، مسلمانند
خلاصه مطلب :
"دستان مسلمان" (Muslim Hands)، نام یک گروه خیریه بین‌المللی در انگلیس است که تاکنون فعالیت‌های بسیاری در زمینه ترویج اسلام و کمک به ملت‌های مظلوم مسلمان انجام داده است.
 
سازمان غیردولتی دستان مسلمان، در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و هم اکنون در بیش از ۵۰ کشور فعالیت‌ دارد. پس از جنگ بوسنی، شهروندان برخی شهرهای انگلیس تلاش کردند تا به مردم و آوارگان این کشور امدادرسانی کنند و این مقدمه شکل‌گیری گروه بزرگی به نام "دستان مسلمان" شد. اکنون این سازمان نه تنها به مردم جنگ‌زده امدادرسانی می‌کند، بلکه در ساخت و تجهیز مدارس و بیمارستان‌ها در سراسر دنیا و اجرای برنامه‌های آموزشی مختلف نیز فعالیت داشته و پیشروترین سازمان خیریه انگلیس به شمار می‌رود. 
دستان مسلمان از طریق برآوردن نیازهای کوتاه مدت، یا اجرای بلند مدت برنامه‌های مختلف، نیازهای مردم کشورهای فقیرنشین را برطرف می‌کند. این سازمان دفاتری برای جمع‌آوری هدایا و مبالغ مردم در انگلیس، فرانسه و آفریقای جنوبی دایر کرده است و بلافاصله پس از دریافت هدایای مردمی، آن‌ها را به شکل کمک‌های نقدی یا غیرنقدی، به کشورهای فقیر ارسال می‌کند. 
دانشجویان بسیاری از طریق عضویت در این گروه، برای خدمت رسانی به مناطق مختلف خصوصا غزه اعلام آمادگی کرده‌اند و بوسیله تبلیغ و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تمامی تلاش خود را برای بهبود شرایط مردم بکار می‌گیرند. دستان مسلمان، کمپین‌ها و راهپیمایی‌های بسیاری را در حمایت از مردم کشورهایی که مورد ظلم استکبار قرار گرفته‌اند، برگزار کرده است. از جمله این کمپین‌ها، تظاهرات در یازدهمین سالگرد زندان گوانتانامو، علیه سیاست‌های غلط آمریکا، و همچنین "پیاده روی زمستانی برای غزه" است. 
در "پیاده‌روی زمستانی برای غزه" که از اقشار مختلف مسلمان و غیرمسلمان انگلیس حضور داشتند، شرکت‌کنندگان از هایدپارک لندن ۵ مایل پیاده‌روی کرده و هر کدام تلاش کردند مبلغ ۱۰۰ پوند برای کمک به مردم غزه جمع‌آوری کنند. مبالغ جمع‌آوری شده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی کودکان غزه صرف خواهد شد. 
"دستان مسلمان" علاوه بر غزه، در کشورهایی چون گامبیا، مالی، اتیوپی، گینه بیسائو، کنیا، نیجر، سنگال، موریتانی، سومالی، سودان، افغانستان، اندونزی، کشمیر، نپال، میانمار، هائیتی، آلبانی، لبنان، عراق و ... فعال است. این گروه سالانه بیش از ۷ میلیون پوند برای کمک به افراد حادثه‌دیده، درختکاری و ریشه‌کن کردن فقر مصرف می‌کند.
 
منبع: جبهه جهانی مستضعفین

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .