اصحاب قرآن و عترت
خلاصه مطلب :

در گستره تاریخ همواره انسانهایی برجسته می زیسته اند که حق را دریافته و برای نشر و تحقق آن تلاش کرده اند. انسانهایی که هرچند معصوم نبوده اند اما تمسک و تأسی ایشان به کاملترین اسوه های الهی، انبیاء و اولیاء علیهم السلام، از ایشان الگوهایی بی نظیر ساخته است. اعتقاد راسخ آنان چنان نیرویی به ایشان داد که گرایشها، امیال، و افکارشان را جهت بخشید. سپس ظرف وجودی ایشان را فرا گرفت، و از آن لبریز شد، و اندیشه و رفتار هر انسان حقیقت جوی دیگری را هم در چشمه سار خود شستشو داد. آنچنان که گویی وجودشان را به آینه ای برای انعکاس برترین فضائل پیشوایان الهی مبدل ساخت.

در میان تمامی این اسوه های بی بدیل، گروهی عصر برترین پیشوای بشریت، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، و اوصیاء ایشان را درک کرده و چنان توشه ای از این فرصت و نعمت برگرفتند تا در پرتو مجاهدت هایی ستودنی، حتی پس از حیاتشان از مرز عصر و زمانه خود گذر کنند و بشریت را در مسیر نورانی حق، الهام بخشند.

آنان از تبار مردمانی هستند که در سراسر حیاتشان باور به توحید و وعده های تخلف ناپذیر الهی غلیان دارد. مردمانی که حق را دریافتند ، آن را تصدیق کردند و در دشوارترین روزها نیز از آن عدول نکردند و به تبلیغ آن پرداختند، تا در نتيجه ي مجاهدت آنان شیعه ی حقیقی به انسانها معرفی شود و تاریخ بداند جبهه ای که با چنین شخصیت هایی مقابله می کرد، محو حقیقتی را می خواست که آنان حامل آن بودند.

 

2017-09-29T20:23:51+0330 مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید دیالمه

نوشته شده در تاریخ : 07 مهر 96 | موضوع : دسته بندی نشده

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .