ارض موعود یا «باتلاق» مخوف؟
خلاصه مطلب :

شبکه الجزیره در مستند «باتلاق» با بررسی آرمان «ارض موعود»، روزمرگی نسل سوم یهودیان مهاجر را برای آشنایی بیشتر با چهره واقعی داخل اسرائیل نشان داده و داستان هزاران اسرائیلی که برای امنیت از اسرائیل فرار می‌کنند را روایت می‌کند.

به نقل از پایگاه خبری الجزیره، تشکیل رژیم صهیونیستی با جذب یهودیان از سراسر جهان به مسئله موهومی به نام «ارض موعود» مربوط بود که ار آرزوی یهودیان سوءاستفاده کرد و آن را از خیال به واقعیت تبدیل کردند.

بنابر این گزارش، شبکه الجزیره در این باره فیلمی مستند با عنوان «باتلاق» ساخته است که با ورود به عمق جامعه صهیونیستی نشان می‌دهد که «ارض موعود» در میان ساکنان فلسطین اشغالی نه تنها فلسطین که حتی هند و آلمان و یا کشورهای دیگر است.

در این مستند که  از دروغ بزرگی در جامعه صهیونیستی پرده برداشته است، کارگردان تلاش کرده تا تشکیک جوانان اسرائیلی در ضرورت و امکان اشغالگری و بقای دولت اشغالی را تشریح کرده و از نگرانی نسل‌های جدید از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای تامین امنیت سخن گفته است.

مستند «باتلاق» با ارائه تصاویری که پیش از این دیده نشده است روزمرگی نسل سوم یهودیان مهاجر را برای آشنایی بیشتر با چهره واقعی داخل اسرائیل نشان داده است و داستان هزاران اسرائیلی را روایت می‌کند که برای فرار از خدمت ارتش در نوار غزه و کرانه باختری و رسیدن به امنیت به هند مهاجرت می‌کنند.

این مستند همچنین روایت زنان و مردانی است که تصمیم گرفته‌اند آرزوی «ارض موعود» را نادیده گرفته و نهایتا برای زندگی‌ متفاوت و بهتر به آلمان مهاجرت کنند و تمام این افراد پس از خروج از اسرائیل امیدوارند تا زندگی در باتلاق اسرائیل را به فراموشی بسپارند.

بنابر این گزارش، مستند «باتلاق» با گفت‌وگوها و شهادت‌های واقعی علاوه بر به تصویر کشیدن بحران هویت در جامعه صهیونیستی به‌ویژه در میان جوانان و ناله و شکایت آنها، برنامه‌های سربازان سابق و حقوقدانان برای مبارزه با جو نظامی‌زده این جامعه را به تصویر کشیده است.

  

به نقل از خبرگزاری فارس

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .