آنچه دیالمه درباره مباهله گفت...
خلاصه مطلب :

....فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبينَ

«به آنها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را ما از نفوس خود دعوت كنيم، شما هم از نفوس خود، آن گاه مباهله كنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.‏»

 به مصداق همین آیه در جریان مباهله ، پیامبر علی(ع) را به عنوان نفس خویش همراه آورد و فاطمه (س) را به عنوان الگوی زنان و امام حسن(ع)  و امام حسین(ع) را به عنوان فرزندانش با خود آورد.

از این آیه به روشنی مشخص می شود که علی(ع) و فاطمه (س) خانواده‌ای را ساختند که در آن خانواده، مرد و پدر خانه، نفس و جان پیامبر(ص) بود، همان کسی که در خانۀ پیامبر(ص) بزرگ شده است و تبلور ایمان و اعتقاد پیامبر(ص) به الله است. از سوی دیگر،  زن و مادر خانه،  الگوی زن در بین  امت پیامبر(ص) است.

باید بدانیم که این معرفی ویژه ، مختص به جریان مباهله نبوده است،  بلکه پیامبر(ص) در طول حیاتش،  بارها و بارها خطاب به علی(ع) و  فاطمه(س) و حسن (ع) حسین (ع) عنوان کرد که شما از من هستید و من نیز از شما هستم.

 

برگزیده ای از سخنرانی «در شب شهادت فاطمه زهرا (س)» موجود در رایت بیداری5

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .