فقدان رهبری؛مشکل اصلی ناکامی انقلاب‌ها
خلاصه مطلب :
نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با اشاره به حرکت‌های انقلابی در مصر و دیگر کشورهای آفریقایی گفت: مردم مصر تشنه تغییر و اسلام بودند ولی مشکل اصلی مردم مصر و دیگر کشورهای آفریقایی فقدان رهبری با درایت است.

بلم

عبدالله بلم در گفت‌ و گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره فعالیت وهابیت در کشورهای آفریقایی اظهار کرد: گروه بوکوحرام از گروه‌های وهابی در آفریقا هستند که در نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا ساکن هستند و تلاش می‌کنند تا جمعیت این کشور را وهابی کنند.
وی با بیان اینکه این گروه فعالیت خود را از سال 2002 در آفریقا شروع کردند، گفت: این گروه تندرو از سال 2002 شروع به فعالیت کردند و هرچند با مخالفت‌های دولت روبه‌رو شدند، اما فعالیت خود را ادامه دادند تا اینکه تصمیم گرفتند جمهوری اسلامی وهابی را در نیجریه ایجاد کنند.
بلم افزود: این گروه رفته‌رفته فعالیت خود را به مرحله جهاد رساندند و جنگل‌های شمال نیجریه را به عنوان سنگر انتخاب کرده و شروع به بمبگذاری کردند، اما بیشتر بمب‌ها را در منطقه مسلمانان منفجر می‌کنند.
نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با بیان اینکه کشورهای عربستان و کویت از وهابیت در آفریقا حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این گروه با پول‌های کویت و عربستان فارغ‌التحصیلانی به کشور ما می‌فرستند و مسجد و حوزه و دانشگاه‌های علمی می‌سازند تا تفکر جوانان را عوض کنند.
وی با بیان اینکه مردم کشورهای آفریقایی تشنه اسلام و از غرب متنفر هستند، تصریح کرد: در کشورهای آفریقایی هر گروهی که ادعای مخالفت با غرب را داشته باشد مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و گروه بوکو حرام از این حربه برای جذب مردم و به ویژه جوانان استفاده می‌کنند.
بلم با اشاره به عقاید گروه بوکوحرام گفت: آنان معتقدند که توحید یعنی فقط خدا را بپرستیم و غرب شرک و کفر است و همین عقاید سبب جذب بسیاری از مردم به این گروه شده و حتی برخی از جوانان مدارک تحصیلی خود را سوزاندند تنها به این دلیل که اساس آموزش و پرورش در کشورهای آفریقایی از کشورهای غربی گرفته شده است.
نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا افزود: معنی دقیق بوکوحرام یعنی تحصیلات و فرهنگ غربی حرام است و این گروه تصمیم دارند با وهابی کردن 130 میلیون جمعیت نیجریه کل آفریقا را به راحتی وهابی کنند.
وی با اشاره به حرکت‌های انقلابی در مصر و دیگر کشورهای آفریقایی خاطرنشان کرد: مردم مصر تشنه تغییر و اسلام بودند، ولی مشکل اصلی مردم مصر و دیگر کشورهای آفریقایی فقدان رهبری با درایت است.
بلم با اشاره به نقش رهبران دینی تصریح کرد: رهبران دینی در نشر تفکر برابری، برادری، همدلی و بصیرت بین مسلمانان نقش بسیار مهمی دارند و اگر مسلمانان بابصیرت باشند می‌توانند در مقابل وهابیت یا هر دشمن دیگری ایستادگی کنند.
وی درباره مسئله فلسطین نیز اظهار کرد: اگر مسئله فلسطین از عربی بودن خارج شود، این مسئله با یاری کشورهای اسلامی حل می‌شود، اما متاسفانه کشورهای عربی همیشه بحث عربی بودن را مطرح می‌کنند و در نتیجه این مسئله هیچگاه حل نمی‌شود.
نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با بیان اینکه سیاستمداران ما تحت نفوذ اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها هستند، گفت: یهودیت در کشورهای افریقا به عنوان مذهب فعالیت نمی‌کنند و بیشتر فعالیت‌هایشان سیاسی است و روی سیاستمداران نفوذ می‌کنند و متاسفانه تمام سیاستمداران ما تحت نفوذ اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها هستند.
 
منبع:
تسنیم

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .