ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی (2)
خلاصه مطلب :

آنچه دیالمه گفت...

برای تحقق یک انقلاب، نیازمند ایجاد عوامل درونی و بیرونی هستیم. آنچه كه مي‌تواند از ابتدا تا انتهای یک انقلاب، عوامل درونی و بيروني را برای یک انقلاب بسازد، فقط اسلام است. اعتقاد ما اين است كه تنها سيستم فكري و جهان‌بيني كه مي‌تواند نيروهاي مردمي را در مقابل قدرت‌هاي سلطه‌گر مقاوم و ايستا كند،اسلام است.

منحصراً انقلاب اسلامی مي‌تواند جلوي قدرت‌های سلطه گر بايستد و الا اين ارگانيزم پيچيده صهيونيسم بين‌المللي چيزي نيست كه به آسانی بتوان آن را برداشت. به همين خاطر شما هر يك از انقلاب های جهان را نگاه كنيد اعم از اينكه چهرۀ ملي داشتند يا چهرۀ فكري و ايدئولوژي، هيچ‌ يك تا به حال نتوانسته‌اند پيروز شوند.

به عنوان مثال در نقش یک عامل بيروني، انقلاب اسلامی براي مردم هدف ايجاد می كند و به اينها می گويد هدفتان در اين مسير چه هست، هدفی که سهل‌الوصول و نزديك نباشد.

در این راستا، اسلام هدف را  در آن انتهاي‌ترين نقطه قرار مي‌دهدهدف در فرهنگ اسلامي این است «ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت» خدا را عبادت كنيد از طاغوت اجتناب كنيد. هدف را در يك جايي مي‌گذارد كه تازه وقتي جامعۀ ايران درست شود و این هدف در آن محقق شود، بايد برويم جاي ديگر این هدف الهی را پای ریزی کنیم. آنجا درست شد جاي ديگر و...  به این ترتیب زمينه‌هاي يك حكومت واحد جهاني را مي‌سازيم.

اگر هدف سهل الوصول و نزدیک باشد و حتي به خود مردم بقبولانیم كه شما انقلاب كرديد براي اينكه غذا داشته باشيد، خانه داشته باشيد و زندگي داشته باشيد، به محض اینکه به این اهداف رسید، مسلماً قابليت نفوذ زياد خواهد شد و انقلاب ضربه پذیر می شود.

نکته مهم اين است كه ما به جامعه‌اي كه در حال حركت به سوی هدف است، وعدۀ پيروزي حتمي بدهيم و نمونه‌هاي پیروزی را در تاريخ به او نشان دهیم.

این همان كلامي است كه در قرآن بارها تكرار شده «فاصبر ان وعد الله حق» صبر بكنيد ،استقامت داشته باشيد در مسيري كه حركت مي‌كنيد آن وعده‌اي كه خداوند داده حتماً حق است و مي‌توانيد به آن برسيد.

 

گزیده ای از سخنرانی «اسلام و مبارزاتِ ضدِ امپریالستی» ، موجود در رایت بیداری 3

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .