قدیمی ترین مسجد مسلمانان در آمریکا
خلاصه مطلب :

مرکز اسلامی آمریکا مسجدی است متعلق به شیعیان که در شهر دیربورن ایالت میشیگان آمریکا واقع شده است. این مرکز در سال 1964 تاسیس شد و در سال 2005 مسجد جدید آن افتتاح شد. مرکز اسلامی آمریکا بزرگترین، قدیمی ترین مسجد مسلمانان در این کشور است. این مرکز همچنین بزرگترین مسجد شیعیان در آمریکای شمالی به حساب می آید.

شمار زیادی از شیعیان آمریکا (که اغلب از مهاجران لبنانی به این کشور به شمار می آیند) در این مرکز فعالیت دینی و تبلیغی دارند. از همین رو مرکز اسلامی آمریکا به "قلب تشیع امریکا" معروف شده است.

بنیان گزار این مرکز امام محمد جواد شیری (Imam Muhammad Jawad Chirri) از شیعیان لبنان و فردی است که سالها با صهیونیسم مبارزه فکری داشته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران او همواره از پیروان امام خمینی بود. او در این رابطه در کتابش با عنوان "شیعه مورد هجوم است"[1] می گوید:

"برای برملا شدن دست دروغگویان و منافقان، خداوند سبحان اراده کرد که در ایران انقلابی ایجاد شود که در آن شاه و مزدوران اسرائیل با یک حکومت واقعا اسلامی جایگزین شود. حکومت جدید ایران احکام کتاب الله، سنن نبوی و دستورات اهل بیت را احیا کرده است...... شاه خادم حقیقی اسرائیل بود."

امام شیری تا زمان وفاتش درسال 1994 امامت جامعه شیعه در امریکا را به عهده داشت. پس از او تا کنون امام حسن قزوینی (از علمای عراقی الاصل) این مسئولیت را به عهده دارد.

 


[1]. Shia Under Attack

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .