جمعه قدس، رمضان مقاومت
خلاصه مطلب :

سالیانی بود که دشمنی اسلام و کفر نمایان تر شده بود. گرگ ها از پوستین تروریسم و مارها از آستین صهیونیسم بیرون آمده بود و فلسطین، این یادگار انبیاء و رسولان الهی از زخم اشغال بر خود می پیچید.

پدرها بی پسر و پسرها بی پدر شدند. اما برخی حتی اندکی خم به ابروی عافیت طلبی و هواخواهی شان نیامد. آنان هرگز نپرسیدند تا کی باید نشست و تماشا کرد که جگر گوشه جهان اسلام، قدس شریف، هتک حرمت شود و خاطر مدعیان پرده داری کعبه لحظه ای مکدر نشود.

قدس می سوخت و مسلمین، آنان که با دشمنان اسلام طرح دوستی ریختند و قراردادهای نفتی نگاشتند، برخی از ترس دَم بر نیاوردند و برخی دیگر از جهل.

فراموش کرده بودند که کلام الهی قرنها پیش، هشدار امروزشان را به آنان نهیب می زند که:

أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمين

(19 توبه)

آيا سيراب كردن حجاج، و آباد ساختن مسجد الحرام را، همانند (عمل) كسى قرار داديد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده، و در راه او جهاد كرده است؟! (اين دو،) نزد خدا مساوى نيستند! و خداوند گروه ظالمان را هدايت نمى ‏كند

 در آن سالها فریاد امام امت(ره) برآمد.

مردی از تبار اسلام، از سلاله تشیع و اهل بیت پیامبر(ع). بر مسلمانان نهیب زد که:

«تکلیف ملت‌ها در آستانه روز قدس آن است که در اجتماعات و راهپیمایی‌های خود از دولت‌های خود به‌طورجدی بخواهند که باقدرت نظامی و سلاح نفت در مقابل امریکا و اسرائیل به مقابله برخیزند و اگر گوش نکردند و اسرائیل جنایتکار را که تمام منطقه حتی حرمین شریفین را تهدید می‌کند و هم‌اکنون عمق خواسته‌های او واضح شده است را تأیید کردند با فشار و اعتصابات و تهدید، آنان را مجبور به عمل کنند؛ درحالی‌که اسلام و اماکن مقدسه آن مورد تهدید به تجاوز قرارگرفته، هیچ فرد مسلمانی نمی‌تواند در مقابل آن بی‌تفاوت باشد و آنچه در این موقع که اسرائیل تجاوز گسترده به بلاد مسلمین نموده و مسلمانان بی‌گناه و بی‌پناه را به خاک و خون کشیده است دولت‌های منطقه انجام می‌دهند جز یک‌کلام بی‌محتوا و سازشکارانه نیست.»[1]

 چرا جمعه؟ چرا رمضان؟

جمعه مظهر اجتماع مسلمین است. اجتماعی که در هر نماز ظهر قلب و دلها را به هم پیوند زند.

و رمضان فصل مقاوم سازی روح مسلمان در برابر نفس. تسلیم در برابر فرمان الله و لب و چشم و دیده و دل فروبستن از محرمات الهی، روح مسلمان را یک ماه به بندگی خو می دهد.

جمعه رمضان در حقیقت روز به هم پیوسته شدن اراده مسلمانانی است که در برابر هوای نفس خود مقاوم تر از قبل شده اند.

امروز حزبِ شیطان هجوم خود را به حزبِ الله دوچندان کرده است. و پس از اینکه از ریختن خون مسلمان در فلسطین سیراب نشد، گاه پرچم نیل تا فرات را برافراشته و گاه دیگر از دولت مجعولی سخن گفته که پرچمش مانند دل پرچمدارانش سیاه است. سفاکی به نام «داعش» رقم خورده و دامنه  جنایت را به سوریه و عراق کشانده است.

و هم زمان غزه اکنون، شاهد یکی از هولناکترین جنایات تاریخ خود است. بر ما است که نخست به حکم انسانی و دوم به حکم مسلمانی، این جمعه را به کابوس جنود شیطان در فلسطین و جای جای پیکره زخم خورده جهان اسلام بدل کنیم. به امید آنکه فریادرس حقیقی بشریت؛ مهدی آل محمد(عج) با ظهورش ظلمت و غفلت از اندیشه بشری بزداید.

 


[1] صحیفه نور،ج16،ص2280،پیام امام در تاریخ 25/4/1361

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .