جرم سوریه: پشتیبانی از حزب الله
خلاصه مطلب :

به نقل از صداوسيماي سوریه یک منبع اطلاع‌رسانی فرانسوی که نامش را فاش نکرد، از زمان مشخص برای عملیات افزایش فشار بر دمشق و تسلط بر سلاح های موشکی سوریه خبر داده و گفت که این عملیات برای آغاز نفوذ نیروهای خارجی به سوریه از چند محور صورت می گیرد، بدون اینکه سوریه بتواند مقاومتی در برابر این نفوذ انجام دهد.

این منبع به اظهارات هیلاری کلینتون در زمینه حمله بزرگ و فراگیر به سوریه اشاره کرده و ابراز داشت که در این راستا ارتش اسرائیل نیز در نهایت آماده باش به سر می برد و در مرزهای سوریه مستقر شده است، ارتش اردن و نیروهای عربی و آمریکایی و همچنین ارتش ترکیه نیز در آماده باش هستند و از سوی دیگر نیروهای آمریکایی نیز به سواحل ترکیه آمده اند و ناو هواپیما بر آبراهام لینکولن نیز در بندر آنتالیای ترکیه لنگر انداخته است.

این منبع تاکید کرد: البته خبری که در این میان به رسانه ها درز نکرده است، این است که نیروهای آمریکایی نیز در کنار صهیونیستها در بلندی های جولان مستقر شده اند و در مرزهای ترکیه و اردن و در کنار نیروهای نظامی عربستان و قطر و امارات نیز حضور دارند، نیروهای فرانسوی نیز در مرزهای لبنان در نزدیکی مناطق الزبدانی و سرگایا مستقر شده اند.
این منبع به همزمانی اظهارات هیلاری کلینتون با افزایش گسترده نیروهای نظامی در مرزهای سوریه از سوی کشورهای همسایه اشاره کرده است.

این منبع افزود: از سوی دیگر توان ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز شگفت انگیز است.
این منبع خاطرنشان کرد، با وجودی که عملیات شگفت آور نیروهای مسلح سوریه ستون فقرات ارتش آزاد را که مورد حمایت آمریکا است شکسته است، اما موضوع تمام نشده، چرا که آمریکا تلاش می کند که درگیری‌ها را تا زمان حضور نیروهای بین المللی در سوریه زنده نگه دارد.

وی ادامه داد: شاید پروژه این بود که بالهای ناتو را در ترکیه با ائتلاف اعلام نشده ایران و سوریه و عراق و روسیه و چین قیچی کند، البته سخن در مورد نیت سوریه زود است، اما چیزی که قطعی است، این است که سوری ها لباس جنگ خود را بعد از ساعت موعود که از زمان انفجار در مقر امنیت ملی سوریه آغاز شده، بر تن کرده اند و خود را برای درگیری آماده کرده اند.[1]

گفتنی است به موجب این انفجار شماری از افسران سوری کشته شدند که متعاقب آن سید حسن نصر الله در مراسم سالگرد پیروزی جنگ 33روزه از آنان به عنوان شهید یاد کرده و از نقش کلیدی ایشان در محور مقاومت و پشتیبانی از حزب الله لبنان سخن گفت.

این مسئله به خودی خود نشان می دهد که هدف اصلی دشمنان از آتش افروزی در سوریه بر اندازی نظام حاکم به عنوان "حامی مقاومت" می باشد. این در حالی است که رسانه های غربی پیش از شدت گرفتن ناآرامی ها در سوریه از وقوع ،به اصطلاح، بهار عربی در این کشور سخن می گفتند و مردم را خواهان دموکراسی در این کشور معرفی می کردند.

ولی آنچه که امروز در سوریه شاهد آن هستیم آتش کینه اسرائیل و امریکا است که با نفت دشمنان عربی و غربی مقاومت شعله ورتر شده و دیگر سخن از حقوق مدنی و سیاسی ملت سوریه به میان نمی آید.

 


[1] به نقل از سایت رحماء

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .