امام موسی صدر در کتاب جاسوس خوب
خلاصه مطلب :

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، اخیرا کتابی در آمریکا منتشر شده است که یکی از موضوعاتش امام موسی صدر و مساله ناگهانی ناپدید شدن وی است.

اسم این کتاب «جاسوس خوب» نام دارد که شامل بیوگرافی و خاطرات یکی از افسران بلندپایه سازمان جاسوسی آمریکا CIA به نام رابرت ایمز است و توسط نویسنده‌ای به نام کای برد نوشته شده است.

گفتی است کسی که برای نوشتن خاطرات این جاسوس آمریکایی انتخاب شده (یعنی کای برد)، یکی از نویسندگان مشهور آمریکا است که به خاطر قلمش جایزه‌های ادبی متعددی از جمله جایزه پولیتزر را برده و نوشتن بیوگرافی این جاسوس رده بالای سیا توسط او توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است.

در این کتاب نویسنده در ادعایی مضحک گفته است،‌ خود ایرانی‌‌ها با نیرنگ امام موسی صدر را در لیبی کشته‌اند و او را در یک بیابان بی‌نام! در لیبی همراه با دو همراهش یعنی شیخ محمد یعقوب و عباس بادرانی دفن کرده‌اند!

جاسوس آمریکایی در خاطراتش ادعا کرده است قزافی برای نزدیک کردن جریان انقلاب اسلامی در ایران و جریان جنبش امل در لبنان، میزبان دیدار شهید بهشتی و امام موسی صدر در لیبی می‌شود.

او در توضیح اینکه چرا قزافی چنین کاری انجام داده نوشته است شهید بهشتی نماینده ایران و طرفدار حکومت دینی شیعی بوده است و امام موسی صدر بنا بر نظر امامان شیعه با راه اندازی حکومت توسط شیعیان مخالف بوده و به همین دلیل قزافی با برگزاری جلسه‌ای سعی در نزدیک کردن این دو جریان شیعی و متحد شدن با آنها بر علیه غرب بوده است! اما در نهایت این نزدیکی به دست نمی آید و طرف ایرانی تصمیم به حذف فیزیکی امام موسی صدر می گیرد!!!

انتشار این کتاب به خصوص در رسانه‌های لبنان بازتاب زیادی داشته است.

 

منبع: فارس نیوز، همراه با تلخیص

 

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .