افزایش گرایش بومیان استرالیا به دین اسلام
خلاصه مطلب :

به گزارش رحماء ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin »، بنابر گزارش جدید منتشر شده، بومیان استرالیا هر روز بیش از پیش به اسلام روی‌ می‌آورند و خواندن نوشته‌های «مالکوم ایکس»، فعال مسلمان سیاه‌پوست آمریکا، یکی از دلایل این گرایش است.  
«ادم پوسامای»، استاد جامعه‌شناسی ادیان در استرالیا می‌گوید: تعداد بومیان مسلمان استرالیا از سال 2001 تا 2006 از حدود 600 نفر به 1000 نفر رسیده است.
وی می‌افزاید: این رقم نشان‌دهنده افزایش 70 تا 80 درصدی مسیحیانی است که به دین اسلام گرویده‌اند.
پروفسور پوسامای می‌گوید: بسیاری از بومیانی که به دین اسلام گرویده‌اند به این مسئله به عنوان یک تغییر مذهب نگاه نمی‌کنند بلکه آن‌ را بازگشت به دین اصلی خود می‌دانند چون معتقدند که با این اقدام به دین نیاکان خود که از دهه 1700 به دلیل تعامل با مسلمانان افغان و اندونزیایی مسلمان شده بودند، باز می‌گردند.
پوسامای همچنین خاطرنشان کرد که این افزایش گرایش به اسلام تحت تأثیر جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکایی در دهه 1960 و به ویژه سخنان «مالکم ایکس»، فعال مسلمان سیاه‌پوست آمریکا صورت می‌گیرد.
بومیان استرالیا، ساکنان اولیه قاره استرالیا هستند که سیاه‌پوستند و ده‌ها هزار سال پیش از ورود اروپاییان به این سرزمین در آنجا سکونت داشتند.

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .