سوریه و عراق، سال ها است که به بلای ترور و تکفیر گرفتار شده است. ترور و تکفیری که زاییده ایدئولژی بربافته و بدعت بنیان وهابیت است و ثمره آن را چاههای نفت سعودی آبیاری می کند.

یمن ماه ها است که زیر آتش حکام سعودی میسوزد.

هنوز سینه مسلمانان جهان از مهمان نوازی سعودی ها در فاجعه منا داغ دار است.

کمتر از یک ماه است که رهبر مظلوم شیعیان نیجریه با چراغ سبز سعودی ها هتک حرمت شده است. محراب و  منبرش را با خاک یکسان کردند و صد ها نفر از دوست دارانش را به خاک و خون کشیدند.

در تازه ترین جنایت، روحانی برجسته عربستان که جز پیروی از مکتب اهل البیت (ع) و سنت راستین رسول الله (ع) جرم دیگری ندارد شوک دیگری را به پیکره حق طلبان دنیا وارد می کند.

این همه حقد و کینه از کجا است؟

شکی نیست که بررسی علل و ریشه های هر یک از این فجایع، ابعاد حقوقی و سیاسی متنوعی دارد. ماجرای آسیب دیدن سفارت عربستان در تهران و قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران هم بر پیچیدگی های این موضوع افزود. اما انچه نباید از نظر دور داشته شود این است که:

  1. فصل مشترک جنایات زنجیره ای و جنون آمیز عربستان در منطقه، یک چیز بیشتر نیست و آن «ابراز خشم به نفوذ پیام حق و تشیع» است که در سالهای اخیر با سرعت بسیار بالا رو به رشد است.
  2. هدف اصلی جریان وهابی-صهیونیستی نادان نگه داشتن جهان اسلام است. از این رو است که وظیفه ما شناخت ایدئولژیک و بنیادین این جریان است. تنها با کسب این آگاهی است که می توانیم وظیفه آگاهی بخشی مان را به عنوان یک شیعه، محقق کنیم. تحلیل های صرفا سیاسی که فارغ از نگاه به ریشه های ایدئولژیک و اسلامی ناب باشد، خالی از جامع نگری بود و و قطعا آسیب زا خواهد بود.
  3. پیام اصلی مسلمانان خشمگین از ظلم یک سوال بیشتر نیست و آن اینکه «شهید نمر به کدام جرم کشته شد؟». جنگ رسانه ای و دیپلماتیکی که عربستان در پی شهادت شهید نمر باقر النمر به راه انداخت، به هدف طفره رفتن از پاسخ به این سوال است باید هشیار بود و در این جنجال آفرینی سازمان یافته، پیام و هدف اصلی را فراموش نکرد.
  4. این سوال به طور جدی مطرح است که  که عامل سلب امنیت سفارت عربستان سعودی حقیقتا چه بوده است؟ آیا این اقدام نمی توانست با طراحی و برنامه ریزی سفارت نشینان انجام گرفته باشد؟ یافتن پاسخ این سوالات درخور تامل است. 
  5. بازداشت وحشیانه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه را نباید از یاد برد. به ویژه اینکه فاجعه نیجریه از جنبه هایی سبعانه تر و حیوان صفتانه تر از به شهادت رساندن شهید نمر باقر النمر نیز بوده است. در نیجریه، صدها انسان بدون اینکه جرمی در دادگاه علیه آنان به ثبت (و نه حتی اثبات) رسیده باشد، به رگبار بسته می شوند. اتهاماتی هرگز رسما به متهمان تفهیم نشد و اعدام های که هرگز حکم آن در دادگاه بدوی (و نه حتی تجدید نظر) صادر نشد. و تخریب کینه توزانه حسینیه بقیه الله به هدف محو و نابود کردن آثار پیام اهل البیت در نیجریه، بیشترین شباهت را به رفتارهای یزیدیان در عاشورای سال 61 هجری دارد.

*******

با همه اینها،  امروز دنیای اسلام مجروح تر، اما مقاوم تر و استوارتر است.

بی تردید هیچ کس بیشتر از شهید نمر در آرزوی شهادت نبود. شکی نیست که شهادت طلب تر از شیخ ابراهیم زکزاکی، مردی که فرزندان خود را را حسین وار به پیشگاه دین و حقیقت اسلام ناب محمدیمشتاقانه تقدیم کرد، کسی نیست.

زیرا تنها اصحاب راستین قرآن و عترت هستند که میدانند خداوند خون شهید را بارور کننده و ثمر دهنده نخل های تنومندی قرار داده که هر یک بیرق های نبوی، علوی، و حسینی امت اسلامی خواهند بود.

 

امید که هر یک به عنوان مسلمان، نخلی از نخلستان استوار حقیقت باشیم. 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .