مسلمانان کوبا به دلیل نداشتن مسجد، نماز خود را در خانه های خود و بوستانها اقامه می کنند. حدود چهار هزار مسلمان در کوبا زندگی می کند که آنها برای اقامه نماز به مسجد نیازمندند. به همین دلیل مسلمانان کوبا ساخت مسجد در پایتخت این کشور را خواستار شده اند تا نمازهای یومیه و نماز جمعه خود را در مسجد اقامه کنند.
مسلمانان کوبا عادت دارند در یکی از مناطق قدیمی هاوانا در مرکزی به نام «بیت عربی» تجمع کرده و نماز جمعه را در آنجا اقامه کنند و هر جمعه در این مکان، 50 نمازگزار زن و مرد حضور دارند.
این مرکز برای یکی از عربهای ثروتمند است که خاندان او از دهه چهل قرن گذشته تاکنون در هاوانا ساکن هستند.
این در خواست مسلمانان در حالی صورت گرفته است که جمعیت اسلامی بانوان اعلام کرده است: تعداد تازه مسلمانان در هاوانا افزایش داشته است و از ماه رمضان سال گذشته تاکنون، 100 زن به دین اسلام گرویده اند و این امر نیاز به ساخت مسجد را بیشتر می کند.
پس از آن به دنبال سفر هیئتی از بنیاد امور دینی ترکیه به کشور کوبا پیشنهاد ساخت اولین مسجد کوبا از سوی این هیئت ترک مطرح شد که به تأیید مقامات کوبایی رسید.
این مسجد که قرار است به سبک مسجد مشهور «ارتاکوی» استانبول ساخته شود، میزبان 3500 مسلمان این شهر خواهد بود و در مدت یک سال ساخته خواهد شد.
مسجد هاوانا در زمینی به مساحت حدود 33 متر مربع ساخته می‌شود و گنجایش 500 نمازگزار را خواهد داشت.
دولت کوبا پیش تر هم موافقت خود را با ساخت مسجد اعلام کرده بود، اما به دلیل وضعیت اقتصادی در این جزیره ساخت آن به مرحله اجرا نرسیده بود که با اعلام آمادگی کشور ترکیه به زودی ساخته می‌شود.
 
منبع:رحماء

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .