نام کتاب: همگام با حسین(ع)

نويسنده: اسد حیدر
مترجم: محمد باقر ذوالقدر
انتشارات: سروش
 

نوشتن و سخن گفتن درباره عاشورا به مقیاس موضوع آن پایان ناپذیر است چون تفسیر این حادثه به سان تفسیر هرنوع حادثه ی قدسی و امر ماورایی کاری است که پایان ندارد. کتاب "همگام با حسین" از جمله آثاری است که نگاه نهضتی به کربلا دارد و علاقه مند است که پیرو امام حسین با این نگاه نهضتی درس لازم را از کربلا بگیرد و از آنجا که نویسنده هم محقق بوده و هم نویسنده، هم خطیب و کتاب شناس و هم شاعر این امکان برایش فراهم گردیده که اثر خود را به صورت یک اثر محققانه  و در عین حال مردمی ارائه کند. نه چندان محققانه که مردم عادی از آن بی بهره بمانند و نه آنچنان عوامانه که اهل تحقیق آن را کنار بگذارند.

از آنجایی که بخش قابل توجهی از منابع مورد استفاده مدارک اهل سنت بوده، این امر کتاب را به اثری اسلامی و نه شیعی بدل کرده است لذا می تواند مخاطبان بسیاری در جهان اسلام داشته باشد گرچه این امر سبب گردیده بسیاری فجایع دردناک و تکان دهنده عاشورا جز مواردی محدود و گذرا ذکر نشود، اما هرگز از عظمت حادثه و عمق نامردمی ها و فاجعه ای که بر خاندان پیامبر گذشته است نمی کاهد.

امید است در زمانی که دشمنان اسلام برای رویارویی با جهان اسلام دندانهای خویش را تیز کرده و جنگ صلیبی علیه مسلمانان به راه انداخته اند نسل جوان با درسی که از امام حسین فرا می گیرد راه پایداری در برابر کفر و ستم را از آن حضرت بیاموزد و چنین امری ممکن نیست مگر آنکه معرفتش را ازامام حسین (ع) و نهضت عاشورا افزون کند.

2017-06-16T14:10:50+0430 مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید دیالمه

نوشته شده در تاریخ : 26 خرداد 96 | موضوع : معرفی کتاب

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .