به نقل از پایگاه خبری سی‌بی‌سی؛ مسجد موسسه اسلامی تورنتو (The Islamic Institute of Toronto) واقع در منطقه اسکاربورو (Scarborough)، به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی آب طی ماه رمضان را ممنوع اعلام کرده است.

«زینب حامد» یکی از مسلمانان که از سه سال قبل برای اقامه نماز به این مسجد می رود، گفت: وقتی اولین بار در مورد این گونه اقدامات شنیدم فکر کردم الان زمان آن رسیده که این فرهنگ را تبلیغ کنیم.

این موسسه کمپینی با عنوان رمضان بدون زباله Waste Free Ramadan، را به انداخته تا از توزیع و استفاده ظروف پلاستیکی جلوگیری شود.

به گفته «فرید امین» رئیس موسسه اسلامی تورنتو، این مسجد به طور هفتگی میزبان ۵۰۰۰ نفر در مراسم نماز و افطار است که در صورت به راه نیفتادن این کمپین، در ماه رمضان ۲۵ هزار بطری پلاستیکی مصرف می‌کردند.

همچنین امسال مساجد سراسر بریتانیا استفاده از ظروف پلاستیکی در ماه رمضان را ممنوع اعلام کردند. در سال ۲۰۱۷، انجمن اسلامی آمریکای شمالی (ISNA) نیز کمپینی را برگزار کرد و از مسلمانان و مساجد و مراکز اسلامی درخواست کرد برای حفاظت از محیط زیست، اقداماتی انجام دهند.
 
منبع: ایکنا

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .