به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المصریون»، «آندرس یوخلی»، جهانگرد سوئیسی، سفر خود را با هدف تصحیح تصویر نادرست اسلام نزد غربی‌ها از کشور خود(سوئیس) آغاز کرده و پس از گذشتن از تعدادی کشورهای اروپایی اکنون به ترکیه رسیده است.
دوچرخه این جهانگرد سوئیسی ساخته‌شده از چوب «خیزران» است و وی در نظر داد با گرفتن عکس‌‌ و فیلم‌ از کشورهای اسلامی که به آن‌ها سفر می‌کند، برای تصحیح چهره نادرست اسلام نزد شهروندان غربی تلاش کند.
این جهانگرد سوئیسی واژه «صلح» را به ۱۲ زبان نوشته و بر رویی دوچرخه خود نصب کرده و وی ازز کشورهای ایتالیا، اسلوونی، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین، یونان و بلغارستان عبور کرده و اکنون به ترکیه رسیده است.
این جوان مسیحی از شهر تاریخی «صفران بولو» واقع در شمال ترکیه که در فهرست میراث جهانی «یونسکو» قرار دارد، بازدید کرد و در نظر دارد در ادامه سفر خود به «ایران»، «ترکمنستان»، ازبکستان»، «تاجیکستان» و «قرقیزستان» نیز سفر کند.
یوخلی در نظر دارد که عکس‌ها و فیلم‌های خود را از کشورهایی که به آن‌ها سفر می‌کند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند تا از این طریق بتواند سهمی در تغییر تصویر نادرست از اسلام در نزد اروپایی‌هایی و غربی داشته باشد.
یوخلی که جهانگردی و سفر آرزوی وی از دوران کودکی بوده است، بیان کرد: "هدف من بازدید از کشورهای اسلامی است و در نظر دارم بعد از پیمودن کشورهای اسلامی به چین سفر کنم"
وی افزود: "من در طول این سفر با بسیاری از افراد آشنا شدم و با عکس و فیلم‌هایی که از این افراد و کشورها گرفتم می‌توانم مفهوم «خشونت» نسبت به مسلمانان و تصویر نادرست از اسلام در کشورهای اروپایی را از بین ببرم و با این عکس‌ها،‌ نادرست بودن تصورات آنها را اثبات می‌کنم."
این جهانگرد مسیحی عنوان کرد: "در سفر به کشورهای اسلامی این را دریافتم که چیزی در نزد مسلمانان است که غرب از آن محروم هستند و آن "میهمان‌نوازی" و "استقبال گرم از میهمان" است."

 وی افزود: "هنگامی که در ترکیه بودم خانواده‌ای از من دعوت کردند که شب را نزد آنها بمانم و از من استقبال گرمی کردند، همچنین در یکی از موزه‌های شهر «صفران بولو»(شمال ترکیه) اتاقی ویژه استقبال از میهمانان وجود داشت که این امر شگفتنی من را برانگیخت."

اهمیت اقدام این دوچرخه سوار از آن جهت است که دیگران را دعوت به مشاهده عینی، شخصی و بی واسطه از اسلام و مسلمانان میکند.
در حقیقت، این جوان، معرفی و تعریف رسانه ها از اسلام را مورد تردید قرار داده و با اقدامی جالب توجه، سعی در درک شخصی و عینی از مفهوم اسلام دارد.
و این همان "کسب دانش و مطالعه بی واسطه از اسلام " است. امری که در نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا مستقیما مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

 

منبع: آرماگدون

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .