ارتش ایالات متحده آمریکا در حال خریداری داده های شخصی کاربران از شرکتهای توسعه دهنده ی اپلیکیشن هایی است که به  مسلمانان خدمات ارائه می دهند. هر چند که این شرکت ها مشخص نکردند که چرا این داده های جمع آوری شده ازغیرنظامیان مسلمان را در اختیار آن ها قرار داده اند اما براساس گزارش ها ، ارتش ایالات متحده در حال خرید اطلاعات مربوط به حرکت نقطه ای مردم در سراسر جهان است که از برنامه های ظاهرا بی ضرر جمع آوری شده است.

 گزارش ها حاکی از ان است که ارتش آمریكا به طور نامحسوسي از داده هاي حركتي و مكانيابي كاربران براي هدف قرار دادن آنها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و ترور استفاده كرده و تعداد زیادی غیرنظامی از جمله زنان و كودكان را در کشورهای مسلمان مانند پاکستان ، افغانستان ، عراق و یمن هدف قرار داده است.

بنابر خبری که به تازگی فاش شده ارتش آمریکا از طریق دو اپلیکیشن Muslim Pro و Muslim Mingle اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و مسیر رفت‌وآمد مسلمانان را تحت نظر داشته است. سال‌هاست که مسلمانان آمریکا نیز هدف جاسوسی، پرونده‌سازی و دیگر اشکال تبعیض دولتی قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر هزاران مسلمان در خارج از این کشور از سوی هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکایی و دیگر عملیات‌های ارتش این کشور کشته شده‌اند.

 لازم به ذکر است که حدود ۹۸ میلیون مسلمان در سطح جهان اپلیکیشن «مسلم پرو» را دانلود کرده‌اند. همچنین اپلیکیشن «مسلم مینگل» تا کنون ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است. باید توجه داشت که اپلیکیشن های اسلامی هم میتوانند به عنوان ابزار جاسوسی و جمع آوری اطلاعات شخصی علیه کاربران مسلمان به کار گرفته بشوند و قوانین محرمانگی و فضای شخصی افراد توسط شرکت های ارائه دهنده این خدمات به راحتی تحت الشعاع سیاست های کشورهایی از قبیل آمریکا قرار می‌گیرند.

منابع: ترجمه و تلخیص از ایکنا و radiorebelde

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .