رسانه های نیجریه اعلام کردند «بوکو حرام» نام خود را به استان غرب آفریقای دولت اسلامی (ایسواپ) Islamic State's West Africa Province (ISWAP), تغییر داد.

روزنامه «ایندیپندنت» نیجریه در گزارشی در این باره نوشت نخستین اخبار درباره تغییر نام این گروه روز جمعه در برخی رسانه های نیجریه منتشر شد.

بوکو حرام در سال 2002 پایه گذاری شد. این گروه در تاریخ 13 ماه مارس سرسپردگی خود را به داعش اعلام کرد و خود را «شاخه ای از خلافت در غرب آفریقا» خواند.

این نام گذاری بار دیگر نشان می دهد که اندیشه سلفی-وهابی تا چه حد در رویای خام تشکیل امپراتوری جهانی خود غوطه ور است. امپراتوری پوشالی و توهمی که حتی امروز در پادشاهی سعودی شکست خورده است ولی هم چنان برای ابراز وجود خود دست به غارت و کشتار می زند و نام های تخیلی برای خود بر میگزیند!

حال سوال اصلی اینجا است که بدنه اصلی این دولت به اصطلاح اسلامی در کجا استقرار و ثبات دارد تا بوکو حرام استان غربی آن به حساب آید؟؟!!

پاسخ این سوال را بهتر است در جبهه های سوریه و عراق و لبنان و یمن جست نه در نیجریه!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، بوکو حرام عملیات نظامی خود را در نیجریه در سال 2009 آغاز کرد تا قوانین اسلامی را در این کشور به اجرا بگذارد. این گروه که به کشتارهای جمعی و آدم ربایی بدنام شده است، در حال حاضر در مناطق مرزی چهار کشور نیجریه، نیجر، چاد و کامرون فعالیت می کند.

منبع: با تصرف - واحد مرکزی خبر

 

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .