خبرگزاری دفاع مقدس وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح ایران نوشت: تیپ فاطمیون متشکل از مجاهدان افغانستانی مدافع حرم با افزایش توان عملیاتی و استعداد نیروهایش به لشکر ارتقا یافت. تاکنون تیپ فاطمیون حدود 200 شهید در سوریه داشته است.

 مجاهدان افغانستانی سپاه محمد(ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه تیپ فاطمیون (مجاهدان افغانستانی مدافع حرم) را تشکیل دادند.

با حمله تکفیری‌ها (داعش) به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، عاشقان اهل بیت(ع) به دفاع از حرم بانوی کربلا پرداختند. از این رو افغانستانی‌های بسیاری که در سوریه بودند، جانانه از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند. همچنین افغانستانی‌های دیگری که در کشور افغانستان و سایر کشورها بودند به سوریه رفتند.

علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده افغانستانی تیپ فاطمیون، اسفندماه سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.

 وی متولد سال ۱۳۴۱ و از رزمندگان جهاد مقدس افغانستان بود که با ایده و انگیزه اسلام مرز ندارد در دوران ۸ سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی و حملات رژیم صهیونیستی در لبنان حضور داشت. وی فارغ التحصیل جامعه المصطفی بود که دو سال پیش برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت.

 حضور لشکر فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان این تیپ هرکجا شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) درخطر باشند، فرقی نمی‌کند سوریه باشد یا عراق به یاری آن‌ها می‌شتابند.

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .