خلاصه مطلب :

"روژه گارودي"، فيلسوف فرانسوي مخالف با هولوكاست در سن 99 سالگي در پاريس درگذشت.

به نقل از روزنامه الشرق،"روژه گارودي" فيلسوف و انديشمند فرانسوي به دليل مخالفت با مساله هولوكاست و ابراز ترديد در صحت واقعه هولوكاست شهرك جهاني داشت.

وي روز چهارشنبه 13 ژوئن 2012 و در سن 99 سالگي در خانه خود در جنوب پاريس درگذشت.

پدر گارودي فردي لائيك بود؛ وي مادري كاتوليك داشت اما پس از كسب مدارج عالي علمي در سال 1982 در مركز اسلامي ژنو به اسلام روي آورد و از آن پس فعاليت‌هاي خود را در مخالفت با صهيونيسم جهاني و اشغال فلسطين آغاز كرد.

وي اولين اقدام عملي خود را در مخالفت با اشغال فلسطين با مقاله‌اي تحت عنوان "معني خصومت اسرائيل بعد از جنايت‌هاي لبنان" منتشر كرد و در آن با اشاره به جنايت‌هاي صبرا و شتيلا به مخالفت با مواضع رژيم صهيونيستي در قبال فلسطينيان پرداخت.

وي در سال 1996 نيز كتابي با عنوان افسانه‌هاي تشكيل دهنده سياست اسرائيل، مساله هولوكاست را به چالش كشيد و اعلام كرد كه اين مساله دروغ است و آمار و تعدادي كه يهوديان از قربانيان هولوكاست منتشر مي‌كنند، صحيح نيست و بيشتر تحت تاثير تبليغات رسانه‌اي صهيونيسم است؛ اين مساله باعث واكنش‌هاي شديد در ميان جوامع يهودي و طرفداران صهيونيست‌ها شد.

گارودي در سال 1998 به دليل نوشتن كتاب مذكور به يك سال زندان محكوم شد.

آيت الله خامنه اي در نمازجمعه ي 23 ارديبهشت 1379 با اشاره به محاکمه و برخورد حکومت فرانسه با روژه گارودی که مدعی عدم کشتار یهودیها از سوی آلمان نازی شده بود، گفت: "شما کجا دیده‌اید کسی بتواند در غرب علیه صهيونيزم حرفی بزند."

به نقل از خبرگزاري ايسنا

 

نظرها

    تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است .

ارسال نظر

برای نظر دادن ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید یا ثبت نام کنید .
برای ورود یا ثبت نام اینجا را کلیک کنید .